۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85401058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

«کتاب قانون» شبیه‌سازی فضای مجلس و روند قانون‌گذاری است

تهران- ایرنا- مجری برنامه تلویزویونی «کتاب قانون» گفت: در این برنامه که شبیه‌سازی فضای مجلس بود نمایندگان فرایند ثبت قوانین را ساده‌سازی می‌کردند تا سطح اطلاعات مردم بالا رفته و ابهاماتشان پاسخ داده شود.

حسین نیرومند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره برنامه تلویزیونی کتاب قانون گفت: مشکل اصلی که در تهیه و تولید این برنامه داشتیم مباحث محتوایی بود. با توجه به حساسیت موضوع، نزدیک بودن به انتخابات، تلاش کردیم با استفاده از کارشناسان خبره به موضوعات اتفاقات روز جامعه بپردازیم.

مجری طرح «کتاب قانون» گفت: ضبط کردن کار در فضایی که به عنوان موزه از آن استفاده می‌شود، سختی خود را داشت، حساسیت‌ها بالا بود و ورود و خروج به مجلس چالش‌های خود را داشت اما در نهایت کار قابل قبولی به تولید رسید.

وی عنوان کرد: پس از اتمام تحقیق و پژوهش، بنا بود دو لوکیشن شامل اتاق کمیسیون و صحنه علنی را داشته باشیم که از صحنه علنی مشروطه قدیم استفاده کردیم؛ اتاق کمیسیون را ساختیم و تا فضای بررسی مسائل در کمیسیون‌ها نمایندگان برای مخاطب ملموس‌تر شود. جمع‌بندی ما این بود که برای صحن علنی از مجلس مشروطه استفاده کنیم تا به مخاطب بگوییم این مجلس مربوط به زمان خاصی نیست. یک شبیه‌سازی از مجلس داشتیم و نمایندگان نیز فرایند ثبت قوانین را ساده‌سازی می‌کردند.

«کتاب قانون» شبیه‌سازی فضای مجلس و روند قانون‌گذاری است
حسین نیرومند مجری طرح «کتاب قانون»

مخاطبان ساز و کار را به درستی با «کتاب قانون» درک کردند

نیرومند افزود: تولید مجموعه با نظارت روابط عمومی مجلس شورای بود که از حاصل کار رضایت نسبی داشتند. یکی از دغدغه نمایندگان مجلس آشنایی مردم با دشواری‌های کار آنان بود. همچنین فرآیند شخص‌محور در این برنامه مورد نقد قرار گرفت و نمایندگان نیز تاکید داشتند که مردم با روند مجلس آشنا شوند و خوشبختانه مخاطبان ساز و کارهای قانون گذاری در مجلس را به درستی با «کتاب قانون» درک کردند.

مجری طرح «کتاب قانون» درباره بازخوردها از پخش «کتاب قانون» عنوان کرد: حدود ۹۰ درصد مخاطبان از این مجموعه رضایت داشتند به طوری‌که سطح اطلاعاتشان بالا رفته و ابهاماتشان پاسخ داده شده‌است. مخاطبان متوجه شدند رای آنان چه عواقبی دارد و اگر در انتخابات شرکت نکنند، چه نمایندگانی در مجلس حضور خواهند یافت. پارامتر اصلی که مردم دوست داشتند، میزان اطلاعاتی بود که به آنان اضافه می‌شد.

او درباره ادامه روند تولید «کتاب قانون» اظهار کرد: اگر قرار بر ادامه باشد، برنامه درباره مجلس نخواهد بود. می‌تواند در قسمت‌های آینده، مردم را با فرایندهای دیگر قانون‌گذاری آشنا کرد و در نهایت تصمیم درباره ادامه روند تولید و پخش «کتاب قانون» با مدیران رسانه ملی است.

مجموعه «کتاب قانون» به کارگردانی سعید ابوطالب و تهیه‌کنندگی محمدحسین سعادتی، هر شب ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه یک می‌رود و ساعت ۲۳ بازپخش می‌شود.

دیگر عوامل این مجموعه عبارتند از: مجری طرح: حسین نیرومند، بازیگردان: سینا رازانی، مدیر تولید: حسین شمسایی، مدیر تصویربرداری: شهرام رحیمی.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha