۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85401228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در تمام محورهای کردستان برقرار است

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبر: 85401228
تردد در تمام محورهای کردستان برقرار است

سنندج- ایرنا- معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با وجود بارش‌های پراکنده در اکثر نقاط استان، تردد در تمام محورهای مواصلاتی برقرار است.

صلاح الدین محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر در اکثر محورهای استان بارش‌های پراکنده برف و کولاک گزارش شده است اما تردد در تمام محورها برقرار بوده و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: شب گذشته به دلیل کولاک شدید در محورهای سقز - دیواندره و همچنین گردنه صلوات آباد تردد انواع کشنده ممنوع شد که با تلاش‌های انجام شده این محدودیت صبح امروز برداشته شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: پدیده‌های جوی موجب کاهش دید و لغزندگی سطح جاده‌ها می شود، بنابراین از رانندگان درخواست می شود هنگام تردد فاصله طولی را رعایت و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

براساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha