۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85401529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازرس اتحادیه اروپا: کشورهای عضو این اتحادیه در مرگ مهاجران مسئول هستند

تهران- ایرنا- بازرس اتحادیه اروپا نسبت به غفلت کشورهای عضو این اتحادیه در انجام نقش و وظایف آژانس مرزی این قاره (فرونتکس Frontex) انتقاد و تاکید کرد که کشورهای اتحادیه اروپا در مرگ مهاجران مسئول هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای ژورنال ایرلند، امیلی اورایلی روز چهارشنبه اظهار داشت: کشورهای اروپایی به دلیل غفلت از اجرای نقش و وظایف فرونتکس در عملیات جستجو و نجات دریایی، در واقع مسئول مرگ مهاجران هستند.

بر اساس این گزارش، دیده‌بان ناظر اتحادیه اروپا که به موارد مشکوک به مدیریت ضعیف نهادهای اتحادیه اروپا رسیدگی می‌کند، از سال گذشته تحقیقاتی در مورد اقدامات فرونتکس آغاز کرده است. این تحقیقات بعد از کشته شدن صدها نفر از مهاجران غیرقانونی در سواحل یونان آغاز شد.

یافته‌های جدید که دیروز منتشر شده است، نشان می‌دهد که نقش فرونتکس در عملیات جستجو و نجات ضعیف بوده و این آژانس مسئولیت نجات مهاجران را در اغلب موارد به کشورهای مبدا سپرده است.

اورایلی گفت: تنش آشکاری بین تعهدات فرونتکس و وظیفه آن برای حمایت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در کنترل مدیریت مرزی وجود دارد.

این گزارش یادآوری می کند که چندی پیش حدود ۶۰۰ تن از ۷۵۰ مهاجر غیرقانونی که در کشتی ماهیگیری آدریانا متعلق به لیبی در حال عبور از دریای مدیترانه بودند، کشته شدند.

پس از غرق شدن این کشتی، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که گارد ساحلی یونان ساعت‌ها منتظر ماند تا به پیام اضطراری این قایق پاسخ دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha