استاندار اصفهان: گاردریل‌های استان برای کاهش تصادفات با نیوجرسی تعویض می‌شود

اصفهان-ایرنا- استاندار اصفهان گفت: وضعیت خاص استان اصفهان در آمار تصادفات جاده ای بگونه ای است که بخشی از فعالیت‌ها در خصوص ایمنی راه‌ها باید هرچه سریع تر انجام شود و هر چه زودتر باید تمامی گاردریل‌های راه‌های سطح استان با نیوجرسی تعویض شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا مرتضوی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای راهبری تصادفات استان اصفهان افزود:با توجه به وضعیت خاص استان اصفهان در آمار تصادفات جاده ای باید به صورت جهادی و با همکاری همه دستگاه‌ها به این حوزه ورود شود.

نماینده دولت در استان ادامه داد: لازم است رفع نقاط حادثه‌خیز روستایی اُستان هرچه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد و پیگری شود و در خصوص مباحث فرهنگی و آموزشی نیز با تأکید بر آموزش در مدارس، فرهنگ ترافیکی در جامعه نهادینه شود.

وی اظهار داشت:برای کنترل و نظارت بیشتر بر جاده‌ها و ارتقاء کمی و کیفی دوربین‌های ثبت تخلف در سطح جاده ها در نشست شورای راهبری تصادفات استان تصمیماتی گرفته شد.

وی تصریح کرد: برای بهبود شانه مسیرها و رفع نقاط حادثه‌خیز از گذشته برنامه‌ریزی‌هایی در استان آغاز شده است که شورای راهبری تصادفات استان بر اجرای مصوبات قبلی با همکاری فرمانداران ۲۸ شهرستان استان تأکید کرد.

اصلاح و ایمن سازی خروجی‌های کنارگذر شرق اصفهان اجرایی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این نشست با تأکید بر اجرای مصوبات شورای راهبری استان، گفت: انتظار می‌رود اصلاح و ایمن سازی خروجی‌های کنارگذر شرق اصفهان، رفع نقاط حادثه‌خیز و مسیرهای دسترسی به معادن و اختصاص چهار دستگاه تلفن همراه ماهواره‌ای به پلیس راه استان هر چه سریع تر اجرایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ۲۰ نقطه کور شناسایی شده در راههای استان، انتظار می‌رود اصلاح این نقاط در موعد مقرر با نظارت اداراه کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان صورت بپذیرد.

مهران زینلیان اظهار داشت: پیگیری رفع مشکلات و ساماندهی راه‌های دسترسی غیر رسمی اُستان و تعیین درصد تقصیر برای متولیان از جمله موارد مهمی است که بایستی مد نظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: رفع مشکلات دوربین‌های کنترل تخلف سرعت در استان و پوشش دهی راه‌های استان به سامانه‌های هوشمند مورد انتظار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: تخصیص اعتبارات ماده ۲۳ قانون جرایم رانندگی و ارتقاء ظرفیت نیروی انسانی، تجهیزات پلیس و پاسگاه‌های استان جهت کاهش تصادفات ضروری است.

وی یادآور شد: امروز رونمایی و توزیع از ۱۰۹ دستگاه شاسی و دستگاه تنفسی به منظور ارائه به ۵۶ شهرداری استان اصفهان با حضور فرمانده پلیس راه کشور و استاندار اصفهان انجام شد تا این تجهیزات در اختیار ۵۶ شهر استان قرار بگیرد.

وی گفت: در دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به فعالیت تاکنون بیش از ۸۰۰ خودروی سبک و سنگین به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تحویل شده است.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها شامل انواع مختلف ماشین‌آلات خدمات رسان و امدادرسان هستند و از آغاز دولت سیزدهم تاکنون تمامی شهرهای استان اصفهان حداقل دستگاه شاسی را دریافت کرده‌اند.

وی اعتبار این تجهیزات و ماشین آلات را بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: تا پایان سال نیز بخش قابل توجهی از ماشین‌آلات و تجهیزات میان شهرداری‌ها و دهیاری های استان توزیع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شورای راهبری تصادفات استان امروز با حضور رئیس پلیس راه، استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر اعضاء چهارشنبه نهم اسفندماه، برگزار شد.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به‌دلیل موقعیت خاص آن در مرکز به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha