مردم با حضور در انتخابات نقش خود را در نظام قانونگذاری نشان دهند

تهران - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شواری اسلامی با تاکید بر اینکه مردم با حضور در انتخابات نقش خود را در نظام قانونگذاری کشور نشان دهند، گفت: انتخابات یک نماد از وحدت ملی و انسجام جامعه در نقش آفرینی در نظام اجرایی کشور است.

مجتبی شریعتی نیاسر چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اهمیت انتخابات و مشارکت در آن افزود: انتخابات یک نماد از وحدت ملی و انسجام جامعه در نقش آفرینی در نظام اجرایی کشور است. طبعاً انتخابات به نوعی بیانگر میزان حمایت و جایگاه موثر مردم در تصمیمات کشور است.

وی گفت: به نوعی اگر بخواهیم ارزیابی از سایر کشورها داشته باشیم یا آنها ارزیابی از کشور ما داشته باشند، نگاه می‌کنیم به اینکه مردم آن کشور چقدر در تصمیم گیری های نظام نقش دارند، از این رو حضور مردم در استحکام پایه‌های نظام بسیار موثر خواهد بود.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: هرچقدر هم قدرت دفاعی، اقتصادی و صنعت را توسعه دهیم جایگاه مردم را نمی توان نادیده گرفت. بنابراین همه افراد جامعه که به لحاظ قانونی امکان حضور در پای صندوق رای دارند باید ورود جدی پیدا کنند و نقش خود را در نظام اجرایی و قانونگذاری کشور نشان دهند.

وی گفت: کسانی که نامزد می شوند و می خواهند وارد مجلس شوند باید واجد شرایط و صلاحیت های لازم باشند که البته این صلاحیت ها را از رای مردم کسب می کنند، بنابراین انتظار است که مردم حضور فعال در پای صندوق های رای داشته باشند و کمک کنند که نمایندگان اصلح را به مجلس بفرستند تا نظام قانونگذاری یک نظام کاملا واقع بینانه و درست و کارشناسانه باشد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha