تعمیر و نگهداری از آسانسور

روند تعمیر و نگهداری آسانسور مراحل زیادی را در خود جای داده است. هر کدام از این مراحل به نحوی خاص روند انجام فعالیت‌های ویژه ای همچون حل مشکلات بالابر را تحت تاثیر خود قرار می دهند. در ایم مقاله با تعمیر و نگهداری از آسانسور آشنا می شوید.

روند تعمیر و نگهداری از آسانسور، مسئله مهمی به حساب می آید که همه صاحبان و مدیران ساختمان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. به صورت کلی، روند تعمیر انواع این کالا می تواند پیچیدگی زیادی را در خود جای داده باشد. با طی کردن این پروسه در بهترین حالت ممکن، شما می توانید سلامتی بالابر خود را چند برابر نمایید. به خاطر داشته باشید که طی کردن روند تعمیر یا نگهداری بر اساس عوامل زیادی تغییر پیدا می کند. از جمله مهم ترین عواملی که این پروسه را تحت تاثیر خود قرار می دهند، می توان به نوع آسانسور، ظرفیت آن و نوع تجهیزات به کار رفته در ساخت این وسیله اشاره نمود. امروز ما قصد داریم تا روند تعمیر و نگهداری از بالابر را بررسی کنیم. پس جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس بالابر با ما همراه شوید.

اهمیت تعمیر و نگهداری در بهبود عملکرد آسانسور

بیایید کارمان را با پاسخ به یک سوال مهم و کلیدی شروع کنیم: چرا تعمیر آسانسور مسئله پر اهمیتی به حساب می آید. اصلا چه عواملی باعث شده اند تا تعمیر این کالا مهم شود؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که مدل ها و ساختار های مختلف بالابر زیر شاخه های متنوعی را در خود جای داده اند. این محصولات هم طول عمر زیادی دارند و هم می توانند در شرایط مختلف به افراد کمک کنند. مشکل زمانی ایجاد می شود که طول عمر این قطعات کاهش می یابد. یک بالابر از قطعات الکترونیکی و مکانیکی زیادی تشکیل شده است. زمانی که طول عمر این قطعات کاهش پیدا می کند، بازدهی این وسیله هم کم می شود.

به خاطر داشته باشید که نگهداری آسانسور مسئله مهمی به حساب می آید که روند انجام فعالیت های مختلف را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار می دهد. با نگهداری اصولی از بالابر و تعمیر به موقع آن، شما می توانید همه مشکلات قرار گرفته در این وسیله را به صورت کامل تحت کنترل خود در آورید. جدا از این مسئله، مدل های مختلف بالابر به گونه ای طراحی شده اند تا یک سری تجهیزات مصرفی خاص را به همراه داشته باشند. عدم توجه به این مورد، طول عمر تجهیزات مصرفی این وسیله را کاهش می دهد.

عوامل تاثیر گذار در هزینه تعمیر و نگهداری آسانسور

هزینه ای که شما باید برای تعمیر آسانسور پرداخت کنید، ثابت نیست. عوامل زیادی هستند که روی هزینه های مورد نیاز کاربران برای تعمیر مدل های مختلف بالابر تاثیر می گذارند. هر کدام از این عوامل، به نحوی خاص هزینه نهایی را کم و زیاد خواهند کرد. اولین عاملی که برای تعمیر انواع بالابر شما باید آن را مد نظرتان قرار دهید به شرکت های فعال در این زمینه اشاره دارد. شرکت های فعال در زمینه تعمیر و سرویس بالابر، تعرفه های متنوعی را برای خدماتشان در نظر می گیرند.

تعمیر و نگهداری از آسانسور

هزینه سرویس بالابر

جدا از این مسئله، نوع آسانسور به کار رفته در ساختمان شما، تجهیزات مورد نیاز برای سرویس آن و ظرفیت بالابر از جمله دیگر عوامل کلیدی به حساب می آیند که روند تعمیر مدل های مختلف این کالا را تحت تاثیر خود قرار می دهند. هرچه بالابر پیچیده تر و بزرگتر شود، هزینه ای که شما باید برای سرویس آن پرداخت کنید هم بالا تر می شود. البته که با استفاده از خدمات بهترین تیم های ایرانی فعال در زمینه سرویس این کالا، شما هم می توانید طول عمرش را افزایش دهید و هم قدرت عملکردی اش را بالا ببرید. پس جهت کسب بازدهی مطلوب به کاربران توصیه می شود تا نسبت به استفاده از خدمات بهترین تیم های ایرانی فعال در زمینه سرویس بالابر اقدام نمایند.

انتخاب سرویس کار مناسب برای تعمیر و نگهداری آسانسور

سومین نکته ای که برای تعمیر آسانسور یا نگهداری از این کالا شما باید آن را مد نظرتان قرار دهید به سرویس کار اشاره دارد. همانطور که گفته شد، امروزه شرکت های زیادی در زمینه سرویس بالابر فعالیت نموده و خدماتشان را در اختیار کاربران قرار می دهند. برای کسب بازدهی مطلوب از این روند، شما لزوما باید خدمات بهترین تیم های ایرانی فعال در زمینه سرویس مدل های مختلف بالابر را مورد استفاده قرار دهید. عدم توجه به این مسئله می تواند روی کیفیت سرویس و هزینه آن تاثیر گذار باشد.

برای انتخاب سرویس کار مناسب برای تعمیر آسانسور یا نگهداری از این کالا روش های زیادی جلوی پایتان قرار گرفته است. در ابتدا شما باید به سابقه فعالیت های مجموعه سرویس کننده توجه کنید. هرچه سابقه فعالیتی تیم های فعال در این زمینه بالا تر رود، بازدهی هم بیشتر خواهد شد. جدا از این مسئله، برای سرویس انواع بالابر شما باید تعرفه دریافت شده توسط تیم های فعال در این زمینه را نیز بررسی کنید. بالا بودجه تعرفه می تواند به بودجه شما فشار وارد کند.

معرفی قطعات برای تعمیر نگهداری آسانسور

تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که چه قطعاتی در آسانسور به تعمیر و سرویس دوره ای نیاز دارند؟ پاسخ های زیادی را می توان برای این سوال در نظر گرفت. کارشناسان فعال در زمینه سرویس بالابر، همواره باید تمامی اجزای این وسیله را مورد بررسی قرار دهند. به صورت عمومی موارد موجود در لیست زیر اهمیت بالا تری در مقایسه با سایر موارد خواهند داشت.

  • سیم بکسل ها
  • لنت های ترمز
  • روغن موتور و گیربکس
  • فن های خنک کننده
  • اجزای ثابت و متحرک موتورخانه
  • قلاب بالای چاهک
  • اورلود
  • شیار ریل
  • شارژر اضطراری
  • تالو فرما
  • تابلو برق
  • قفل درب موتورخانه

البته که موارد مذکور، پر اهمیت ترین قطعاتی هستند که هنگام سرویس دوره ای یک آسانسور شما باید به آنها توجه کنید.

تعمیر و نگهداری از آسانسور

قطعات ضروری هنگام سرویس بالابر

کلام آخر

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، روند تعمیر و نگهداری آسانسور مراحل زیادی را در خود جای داده است. هر کدام از این مراحل به نحوی خاص روند انجام فعالیت های ویژه ای همچون حل مشکلات بالابر را تحت تاثیر خود قرار می دهند. اگر شما هم به دنبال کسب بازدهی مطلوب از این پروسه هستید، لزوما باید مقداری وقتتان را صرف یافتن بهترین تیم های فعال در زمینه سرویس بالابر نمایید و خدمات آنها را به کار گیرید. عدم توجه به این مسئله می تواند پروسه تعمیر مدل ها و ساختار های مختلف بالابر را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha