بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی برف گیر شمال پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: بدنبال بارش برف شب گذشته در پایتخت، ۱۰ منطقه شهرداری معین منطقه یک شدند و تمام مسیرهای اصلی و فرعی درجه یک و دو این منطقه برف‌روبی و بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، رضا محمدی روز پنجشنبه با اشاره به بارش سنگین برف در مناطق شمالی پایتخت به ویژه منطقه یک در شب گذشته (نهم اسفندماه)، اظهار کرد: با توجه به اینکه مناطق شمالی در روزهای اخیر به صورت پیاپی شاهد بارش برف بودند البته نیروها و ماشین آلات خدمات شهری در سطح معابر استقرار داشتند.

وی ادامه داد: البته بارش برف سنگین در شب گذشته پیش‌بینی نشده بود بطوریکه بارشی که ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز رخ داد، می‌توانست تهران را غافلگیر کند.

بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی برف گیر شمال پایتخت

محمدی افزود: ۱۰ منطقه شهرداری پایتخت همزمان با بارش برف، به عنوان معین منطقه یک وارد عمل شدند و با اعزام ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه و غیرمکانیزه به ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات منطقه یک اضافه شدند تا بازگشایی معابر هرچه سریعتر انجام شود.

وی با بیان اینکه از ساعت ۲ تا پنج صبح، بازگشایی خیابان‌های اصلی به پایان رسید، اضافه کرد: بازگشایی خیابان‌های فرعی نیز بلافاصله پس از آن آغاز شد، البته برف‌روبی در معابر فرعی، درجه ۲ و ۳ منطقه یک همچنان ادامه دارد.

بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی برف گیر شمال پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه ارتفاع تجمع برف در برخی کوچه‌های جماران، فیضیه و منظریه به ۲ متر هم رسید، یادآور شد: تردد در این محلات بسیار سخت بود اما در نهایت انتقال برف با کامیون‌های خاور و تلاش بی وقفه نیروهای خدماتی انجام شد.

محمدی با اعلام اینکه از ساعت ۴:۳۰ صبح نیروهای ما در حال حمل برف از معابر منطقه یک هستند، گفت: بارش برف در شب گذشته به اندازه‌ای بود که برای اولین بار، ناچار به حمل برف برای بازگشایی معابر شدیم.

بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی برف گیر شمال پایتخت

وی با بیان اینکه بارش برف در مناطق ۲، ۴، ۵ و ۲۲ نیز ثبت شده بود، تاکید کرد: برف‌روبی در این مناطق با استفاده از نیروها و ماشین‌آلات مستقر انجام شد اما با توجه به حجم بالای برف در منطقه یک، نیاز به همکاری مناطق معین برای این منطقه وجود داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اقدامات انجام شده است، افزود: با همکاری‌های صورت گرفته تا پیش از ساعت پنج صبح تمام مسیرها بازگشایی و شرایط برای تردد مردم و وسایل نقلیه فراهم شد.

وی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر تمام مسیرهای اصلی و درجه یک و دو بازگشایی شده و هیچیک از معابر مسدود نیستند اما تلاش نیروهای مناطق، خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند برای برف‌روبی معابر درجه سه و چهار و کوچه‌های بن‌بست و صعب‌العبور در حال انجام است و به نیروها اعلام شده تا پایان برف‌روبی در سطح منطقه حضور داشته باشند.

بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی برف گیر شمال پایتخت

محمدی در پاسخ به این سوال که با توجه به پیش‌بینی بارش پراکنده برف در تهران در ۲۴ ساعت آینده، استقرار نیروهای انسانی و ماشین‌آلات در سطح معابر برف‌گیر تداوم خواهد داشت، گفت: البته نمی‌توان کاملا به پیش‌بینی‌ها اعتماد کرد چرا که پیش‌بینی بارش سنگین برف در شب گذشته انجام نشده بود به هر شکل استقرار نیروهای ما در سطح معابر همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، در پی بارش سنگین برف شب گذشته این هوشیاری نیروهای بخش‌های مختلف شهرداری تهران بود که در مناطق حضور داشته و سریعا نسبت به بازگشایی معابر اقدام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha