شهردار: معابر اصلی منطقه یک باز است/ به‌کارگیری ۲۵۰ خودروی برف روب و ۳۳ بابکت + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه یک تهران با اشاره بشدت گرفتن بارش برف از ساعت ۱۹ امشب در مناطق شمالی پایتخت گفت: با تلاش همکارانم همه معابر اصلی منطقه باز است.

سید مهدی صباغ چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از صبح امروز بارش برف داشتیم اما از ساعت ۱۹ این بارش در تمام نواحی منطقه و ارتفاعات شدت گرفت.

وی ادامه داد: چند دقیقه پیش از بلوار ارتش و کامرانیه بازدید داشتیم و خوشبختانه برغم بارش برف شدید تمامی معابر اصلی باز است.

به گفته صباغ، خوشبختانه شن مخصوص به موقع روی معابر پاشیده شد و ماموران پلیس راهور هم در صحنه حضور دارند و نسبت به مدیریت ترافیک و هدایت رانندگان اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر هم اکنون ۲۵۰ دستگاه خودروی برف روب، ۳۳ بابکت و حدود ۷۰۰ نیروی انسانی در معابر این منطقه در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۰۰ نفر، نیروی برف روب هستند که روی خودروها در حال کار بوده و ۲۰۰ نیروی فضای سبز هم در حال تکاندن درختان هستند.

شهردار منطقه یک تهران گفت: از ابتدای این بارش برف تا الان حدود پنج هزار تُن شن مخصوص روی معابر پخش شده که این اقدام با هیچ یک از مناطق دیگر قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه حوالی ظهر شخص شهردار تهران از غرب منطقه یک از محدوده ولنجک و درکه تا دارآباد و سایت های برف روبی بازدید کرد، یادآور شد: البته تمامی معابر اصلی از دیشب باز است و از صبح امروز معابر درجه ۲ و سه نیز بارگشایی شد.

صباغ این را هم‌ گفت که بارش سنگینی هم اکنون داریم بطوریکه میزان بارش در برخی نقاط منطقه یک بویژه ارتفاعات از یک متر عبور کرده است.

وی افزود: در محدوده ولنجک، دربند و امامزاده قاسم و سمت جماران ارتفاع برف ۸۰ سانتی‌متر تا یک متر است.

صباغ تاکید کرد: هم اکنون عوامل خدمات شهری، حوزه ترافیک و نواحی ۱۰ گانه در حال فعالیت هستند؛ یک ربع پیش هم از شهرک محلاتی بازدید کردیم که البته ارتفاع این محدوده ها بالا بوده اما اولویت ما این است که محورهای اصلی را باز نگه داریم.

وی افزود: مردم هم باید امکانات لازم را برای خودروها از قبیل زنجیرچرخ همراه خود داشته باشند و در عبور از معابر کمی تامل کنند؛ معمولا سُرخوردگی و عدم کیفیت لاستیک خودروها باعث می‌شود که محور بسته شود و ماشین و ادوات ما پشت ترافیک گیر کند.

شهردار منطقه یک ادامه داد: از تابستان تجهیزات لازم را تهیه کردیم و نیازی به کمک دیگر مناطق تا این لحظه نبوده است البته روی پل B۹ سیستم پاشش محلول داریم و در احداث پل B۱۰ هم سیستم گرمایش از کف را بکار خواهیم برد.

صباغ اضافه کرد: وسعت کار آنقدر زیاد است که رساندن این همه محلول برای معابر سخت بوده اما سرعت پاشش شن و نمک برای عبور از وضعیت کنونی برف، بهتر است.

وی در مورد قندیل یخ در کنار پل‌های سواره رو هم گفت: در صورت گزارش در مورد این موضوع حتما همکاران خدمات شهری نسبت به رفع این مشکلات اقدام می‌کنند.

شهردار: معابر اصلی منطقه یک باز است/ به‌کارگیری ۲۵۰ خودروی برف روب و ۳۳ بابکت + فیلم

به گزارش ایرنا، منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران شناخته می‌شود، این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha