۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85402631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین‌های مختلف بوشهر پیوندی ناگسستنی با نام و یاد اهل بیت دارد

بوشهر-ایرنا- کارگردان، نویسنده و هنرمند بوشهری گفت: آیین‌های مختلف بوشهر از سور گرفته تا سوگ پیوندی ناگسستنی با نام و یاد اهل بیت عصمت (ع) دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان زند روز پنجشنبه در آیین تجلیل از پنج دهه نوحه خوانی مصطفی گراشی در بوشهر اظهار کرد: ارتباط مردم استان بوشهر با ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بسیار زیاد و این ارادت در موسیقی کار و نیمه‌خوانی‌ها به وضوح نمایان شده است.

وی بیان کرد: بوشهری‌ها در نیمه‌خوانی دریانوردی با اعتقاد راسخ خود به اهل بیت طوری امیرمومنان(ع) را صدا می‌زنند به نحوی که می‌خواهند زوری در بازوی‌شان شکل بگیرد تا بتوانند تور و گوفه ( از ادوات صید و صیادی) بکشند.

کارگردان، نویسنده و هنرمند بوشهری ادامه داد: بوشهری‌ها در جشن و سرور خود نیز از نام ائمه اطهار استفاده می‌کنند و بدین شکل "علی و یا علی... صاحب منبری..." صدا می‌زنند.

زند بیان کرد: بوشهری‌ها در عزاداری نیز به ائمه اطهار متوسل می‌شوند یعنی زندگی مردم بوشهر در سور و سوگ پیوندی ناگسستنی به ائمه اطهار دارد.

وی اظهار کرد: همان طور که در یزله خوانی دست می‌زنند و نام ائمه اطهار بر زبان جاری می‌کنند در مراسم سوگ نیز دست راست به سینه می‌زنند و عزای امام حسین (ع) را برپا و به سید شهدا لبیک می‌گویند.

زند عنوان کرد: در سور و سوگ های مردم این خطه همواره نام اهل بیت بر زبان مردمان استان بوشهری جاری است.

کارگردان، نویسنده و هنرمند بوشهری گفت: مردم استان بوشهر ریشه‌ای به اهل بیت اعتقاد وافر دارند و در همه کارها نام و یاد ائمه را زنده نگه می‌دارند.

در این آیین نوحه‌خوانان و شماری از بوشهری‌ها به حرمت پنج دهه ذکر اهل بیت از مصطفی گراشی تجلیل کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha