پنج هزار نفر رای اولی گناباد و بجستان چشم انتظار انتخابات هستند

گناباد- ایرنا - فرماندار گناباد و رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان گفت: پنج هزار رای اولی در این شهرستانها در کنار سایر اقشار خود را برای مشارکت پرشور در انتخابات آماده کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر رای اولی شامل دانش آموزان، دانشجویان سال نخست دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و یا سایر افرادی که به سن قانونی رسیدند در شهرستان گناباد و یک هزار و ۵۰۰ نفر رای اولی در شهرستان بجستان هستند.

وی با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات تصریح کرد: هر اندازه که انتخابات با مشارکت پر شورتر مردم برگزار شود، نماینده منتخب این شهرستانها از پشتوانه رای بالاتری برخوردار خواهد بود و بعد از راهیابی به مجلس شورای اسلامی بهتر می تواند در سطوح استانی و ملی برای این مناطق پیگیر خدمات و امور آنان باشد.

رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان نقش رسانه های ارتباط جمعی در بستر سازی و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در این شهرستانها را بسیار مهم دانست و از خبرنگاران و فعالان رسانه ای خواست که در روز اخذ رای جدا از هر گونه اعمال سلایق انتخاباتی از همه ظرفیتهای خود برای به میدان آوردن و جلب مشارکت آحاد مختلف مردم تلاش کنند.

نصیری گفت: رای هر فرد در روز انتخابات مخفی است و رسانه ها تنها به صورت کلی نسبت به انعکاس اخبار و گزارشها و تصاویر مرتبط با حضور مردم و دعوت آنان به انتخابات بپردازند و از هر گونه گرفتن تصویر احتمالی تصاویر برگ رای شرکت کنندگان در روز رای گیری بپرهیزند.

وی افزود: نتیجه کلی انتخابات در شهرستانهای گناباد و بجستان بعد از انجام کامل بازشماری آراء و تکمیل صورت جلسه و تایید هیات نظارت تنها توسط رییس این حوزه انتخابیه اعلام می شود بر این اساس رسانه ها از هر گونه حدس و گمان در خصوص نتیجه نهایی انتخابات که موجب تشویش اذهان می شود، خودداری کنند.

رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان گفت: تعرفه مورد نیاز همه شعبات اخذ رای این شهرستانها و حتی ۲۰ درصد بیشتر از نیاز آنها تامین شده و تعرفه اضافی هم در محل ستاد انتخابات وجود دارد و در صورتی که هر شعبه ۶۰ درصد تعرفه هایش مصرف شد و اعلام نیاز کرد در سریعترین زمان ممکن تامین می شود.

افزون بر سه هزار عوامل اجرایی، نظارتی و حراستی دست اندرکار برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه سال جاری در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یازدهم اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۳۱ شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه گناباد و بجستان برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه گناباد و بجستان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارد.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha