فرمانده سپاه خراسان شمالی: مردم پایبندی به نظام را به اثبات رساندند

بجنورد-ایرنا- فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: مردم ولایتمدار و انقلابی این استان همواره در صحنه حاضر بوده و در عرصه های مختلف پایبندی به نظام اسلامی را به اثبات رساندند.

سردار اسماعیل فرجی روز جمعه در محل شعبه اخذ رای مسجد انقلاب بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که مشارکت مردم در انتخابات را ضعیف نشان دهد اما به کوری چشم دشمنان شاهد حضور حماسی مردم هستیم.

وی تاکید کرد: مردم ما همواره در صحنه بوده و پشتیبان نظام اسلامی هستند و از آرمان های انقلاب دفاع می کنند و این همان چیزی است که دشمن را عصبانی می کند.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که مردم از انقلاب روی گردان شوند اما مردم ما می دانند که استکبار دلسوز ملت ایران نیست.

وی گفت: شور و شوق خاص در جامعه حاکم شده است و بر این اساس پیش بینی می شود در این دوره از انتخابات حضور مردم در پای صندوق های رای بیش از دوره های گذشته باشد.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۸۵ نامزد مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی با پایان یافتن مهلت انصراف در مرحله نهایی انتخابات باقی ماندند و برای کسب چهار کرسی با هم رقابت می کنند.

براساس این فهرست بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان با ۵۵ نفر، شیروان با ۱۸ نفر و اسفراین و بام و صفی آباد با ۱۲ نفر به ترتیب بیشترین نامزد انتخاباتی را دارند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha