۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85403730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۱، ۱۲، ۶ ؛ غافلگیری دشمن در کردستان

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85403730
۱۱، ۱۲، ۶ ؛ غافلگیری دشمن در کردستان

سنندج- ایرنا- ۱۱ اسفند، مردم کردستان برای دوازدهمین انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، از همان دقایق اول حضور پرشوری داشتند تا جایی که دشمنان غافلگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حساسیت های این دوره از انتخابات را هم دوستان انقلاب اسلامی درک کرده بودند و هم دشمنان و برای همین مردم که همان دوستان و پشتوانه های عظیم این انقلاب الهی هستند، از اول به این دعوت لبیک گفتند و دشمنان از مدتها قبل برای عدم مشارکت برنامه داشتند.

صبح روز جمعه، ۲۸ روز مانده تا سال ۱۴۰۳ تحویل شود، هوای کردستان چند روزی است زمستانی و سرد سرد است، آنقدر که دمای هوا در بیشتر مناطق چندین درجه زیر صفررا نشان می دهد، در بسیاری از روستاها هنوز برف زمستانی روی زمین است، سفید سفید....

صندوق های اخذ رای یکی پس از دیگری از ستادهای انتخابات روانه شعب شده، صندوقهایی با دربهای آبی و قرمز یکی برای مجلس شورای اسلامی دیگری برای مجلس خبرگان.

۲۵ هزار نفر در کردستان صبح امروز زودتر از همیشه از خواب بیدار شدند، امروز وقت خواب ماندن نبود، تعطیل بود ولی نه برای پای انقلاب بودن، این فقره تعطیلی بردار نیست، باید با صندوقهای ثابت و سیار می رفتند تا دعوت مردم بر زمین نماند.

۱۱، ۱۲، ۶ ؛ غافلگیری دشمن در کردستان

یک میلیون و ۲۵۰ هزار کردستانی امسال می توانند رای بدهند، بخشی از این تعداد رای اولیهایی بودند که به شوق اولین انتخاب خواب به چشمشان نرفت، یکی مطهره، برادر زاده ام که از ترم بهمن در دانشگاه فنی و حرفه ای سنندج قبول شده و مدتی است مهمان خانه ماست، از روزی که آمد دغدغه انتخابات داشت، با ۱۸ سال سن گاهی آنچنان پیگیر نامزد اصلح می شد که باور نمی کردم، یک دهه هشتادی، بتواند برایم تجسم عینی از رویش‌ای انقلاب باشد.

فقط مطهره نبود که این دغدغه را داشت، دهها و صدها نفر مانند مطهره امروز در مدارس حاضر شدند تا مشق بصیرت را با بینش سیاسی بالای خود مشق کنند صف طولانی مدرسه فضیلت سنندج این را نشان می داد.

در مسجد جامع سنندج هم عروس و داماد سنندجی در پای صندوق اخذ رای حاضر شدند و رایشان را به صندوق انداختند، آغاز زندگی مشترکشان هیچ وقت یادشان نخواهد رفت چون قرار است مصادف با حماسه ای به یاد ماندنی باشد مثل همه حماسه هایی که کردستانی ها در طول ۴۵ سال از عمر انقلاب رقم زدند.

۱۱، ۱۲، ۶ ؛ غافلگیری دشمن در کردستان

از هر قشری می شود پای صندوق ها دید، جوان و پیر و میانسال، زن و مرد و مسوول و غیر مسوول؛ این یعنی فرقی ندارد که کارت چیشت، مهم این است که به دشمن بگویی ما در فصل بیداری خواب نمی مانیم، لالایی شوم شما اگر اثر داشت امسال طلیعه چهل و ششمین سال پیروزی انقلابمان را با آن شکوه جشن نمی گرفتیم.

به گزارش ایرنا، در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که ۵۲ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و ۱۳۲ نامزد باقی مانده اند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha