وزیر فرهنگ از ایرنا بازدید کرد/ ارائه آخرین اخبار انتخابات به اسماعیلی

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از روند اطلاع‌رسانی و پوشش اخبار انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا محمد مهدی اسماعیلی، بعد از ظهر جمعه - یازدهم اسفند- ضمن بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی از روند اطلاع رسانی و پوشش اخبار انتخابات در سراسر کشور، در جریان آخرین اخبار انتخابات قرار گرفت.

اسماعیلی در این بازدید ضمن گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در اتاق خبر، به همه خبرنگاران، عکاسان، تصویربرداران و گزارشگران ایرنا در سراسر کشور خسته نباشید گفت و از عملکرد خبرگزاری جمهوری در پوشش اخبار انتخابات و معرفی نامزدهای انتخاباتی ابراز رضایت کرد و گفت: ایرنا در پوشش اخبار جشنواره های فجر و بعد از آن نمایشگاه رسانه ها و در این دو هفته اخیر اخبار انتخاباتی خوش درخشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از حضور در ایرنا در تالار وحدت که شعبه اختصاصی دریافت رای هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه حاضر شد و ضمن گفت و گو با پیشکسوتان و اهالی هنر و فرهنگ برگه های رای خود را برای انتخابات مجلس و خبرنگان رهبری به صندوق انداخت.

اسماعیلی در بدو ورود به ایرنا، از محل شعبه سیار انتخابات در ایرنا بازدید کرد و با خبرنگارانی که در حال رای دادن بودند گفت و گو کرد و در جریان آخرین اخبار حوزه های تخحصی این خبرنگاران و پوششی خبری که امروز در شعب انتخاباتی داشتند، قرار گرفت.

علی نادری مدیرعامل ایرنا در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده تا روز انتخابات ارائه کرد و گفت: نشست‌ها و میزگردهای تخصصی برای بررسی برنامه‌های نمایندگان با حضور بیش از ۸۵۰ نامزد انتخاباتی توسط دفاتر استانی ایرنا در سراسر کشور انجام شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی بر اساس رسالتی که برعهده دارد تلاش کرده است تا در انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشد لذا در این ارتباط همزمان با آغاز نخستین فرآیند برگزاری انتخابات، با تشکیل شورای سیاست‌گذاری و میز انتخابات زیر نظر مدیرعامل و معاون خبر و با حضور مدیران ادارات کل اخبار داخلی، اخبار استانها، چندرسانه‌ای، پژوهش، اخبار خارجی و سرویس عکس نسبت به تعیین راهبردهای انتخاباتی و تولید محتوا اقدام کرده است.

ایرنا بر اساس چهار راهبرد مهم رهبر معظم انقلاب در ارتباط با انتخابات که شامل مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت می‌شود و با رعایت اصل بی‌طرفی نسبت به تولید محتوا در ارتباط با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اقدام کرده است.

برای این انتخابات صفحه ویژه‌ای در خبرگزاری ایجاد و پرونده‌های خبری متعددی تشکیل و به همه جریان ها و تشکل‌های سیاسی درون نظام و نامزدهای انتخاباتی تریبون داده شد تا آزادانه نسبت به بیان دیدگاه‌های خود اقدام کنند. در این ارتباط تا کنون بیش از چهار هزار محتوا در قالب‌های مختلف خبری تولید و منتشر شده و این محتواها علاوه بر انتشار بر روی خروجی ایرنا، به صورت انبوه در شبکه‌های اجتماعی توزیع شده است.

برگزاری میزگردها و مناظره‌های انتخاباتی، پوشش اخبار مرتبط با فرآیندهای مختلف انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها، پاسخگویی به شبهات مطرح شده در ارتباط با انتخابات و پوشش نشست‌های حزبی و گروهی و حاشیه‌های آن از دیگر اقدامات خبرگزاری جمهوری اسلامی بوده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه - یازدهم اسفند- به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

بیش از ۳۵۰ خبرنگار و عوامل خبری از ۱۶۰ رسانه و ۲۰ کشور جهان، دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را از ایران گزارش می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha