۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85404028
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت قزوین: دولت در مبارزه با فساد لیست بلند بالایی دارد

قزوین - ایرنا - امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه دولت بر عهد خود در مبارزه با فساد ایستاده، گفت: اقدامات دولت در این زمینه دارای لیست بلند بالایی بوده و نقاط حادثه خیز فساد را نیز کور می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی خضری در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین افزود: پس از سال ها کندی حرکت در حوزه اقتصاد، طی ۲ سال گذشته شاهد حرکت پرشتاب در این بخش هستیم و شاهد کارهای جهادی شبانه روزی در زمینه های مختلف نیز بوده ایم.

وی ادامه داد: هشت سال بود که بسیاری از طرح های عمرانی کشور معطل یک مذاکراتی به نام برجام بود که بدون کدخدا هم نمی تواستند نفت کشور را بفروشند، اما امروز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت به فروش می رسد و این یعنی پیشرفت.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه امسال و برای نخستین مرتبه توانستیم رکورد صادرات غیرنفتی را بشکنیم، افزود: در حالی که هشت سال تعطیلی حوزه مسکن را در کشور شاهد بودیم اما یک حرکت جهادی بزرگ برای ساخت مسکن شروع شد، گرچه هنوز به ثمره کامل نرسیده اما امروز سازماندهی خوبی در کشور شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه انرژی نیز بسیاری از واحدهای تولیدی به طور مداوم با قطعی برق و خسارت های فراوان در این زمینه روبرو بودند، گفت: در ۲ سالی که گذشت و خشکسالی هم وجود داشت اما جریان برق در کشور مدیریت شد و ساعات قطعی برق به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه امروز نرخ بیکاری به کمتر از ۱۰ درصد تنزل یافته، خاطرنشان کرد: با احیا و کارآمدی واحدهایی که در گذشته تعطیل شده بودند، این امر محقق یافت و در حوزه اخذ مالیات ها نیز مجلس همواره در کنار دولت بود و موفقیت های کسب شده در این زمینه نیز محصول وحدت دولت و مجلس بود.

حجت الاسلام خضری با بیان اینکه قبل از انقلاب کشور ما با یک درصد جمعیت جهان تنها یک دهم درصد تولید علم را در دست داشت، افزود: در حال حاضر ۲ درصد علم دنیا را تولید می کنیم و ۲۰ سال پیش رتبه ۵۶ در علم دنیا را داشتیم اما الان رتبه ۱۵ دنیا در در دست داریم و این مساله بیانگر آن است که قبل از انقلاب در تولید علم شاخص نبودیم اما امروز پنج درصد مقالات داغ دنیا در جمهوری اسلامی تدوین می شود و سرعت ما ۱۱ برابر سرعت دنیا است.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل طرح های هوایی متوقف شده بود، تاکید کرد: امروز هواپیمای مسافربری سیمرغ در حال پرواز آزمایشی است و دومین تولید کننده هواپیمای خورشیدی در دنیا هستیم و در عین حال و با تمام ضعف هایی که در حوزه صنعت خودروسازی داریم اما هفدمین تولید کننده خودوریی دنیا محسوب می شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha