استاندار زنجان: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: انتخابات یک اعتماد دوطرفه میان مردم و حاکمیت است و مشارکت حداکثری مردم در این رویداد سیاسی،‌ سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ محسن افشارچی روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان زنجان،‌افزود: انتخابات یک اعتماد دوطرفه میان حاکمیت و مردم است که حاکمیت به مردم اعتماد می کند و مردم به اعتماد حاکمیت پاسخ می دهند و در انتخابات مشارکت می کنند.

وی اضافه کرد: وقتی مردم در انتخابات مشارکت می کنند، اعتماد به نفس حاکمیت را بالا می برند و سرمایه اجتماعی افزایش می یابد.

استاندار افزود: اگر قرار است اتفاقی در جامعه بیفتد از طریق همین صندوقهای رای محقق خواهد شد و اعتماد و ارتباط دوطرفه حاکیمت و مردم موجب سربلندی است و رای دادن پاسداشت خون شهداست.

وی با اشاره به روند رای گیری در استان زنجان،‌گفت: همه چیز به خوبی در حال انجام بوده و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

افشارچی افزود: مشارکت مردم در این انتخابات خیلی خوب است و در حال رصد آن هستیم.

وی از مردم درخواست کرد: رای گیری را به آخر وقت نیندازند و هرچه سریعتر برای رای دادن به پای صندوق ها مراجعه کنند که رای گیری به صورت یکنواخت انجام می شود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان زنجان انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه این استان طبق توافق وزارت کشور با شورای نگهبان به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می شود.

۷۷۲ شعبه ثابت و سیار با یک هزار و ۴۳۸ نقطه - محل در استان زنجان برای رای گیری آماده شده است.

در مجموع حدود ۱۱ هزار نفر از استان زنجان در امر برگزاری انتخابات به‌عنوان مجریان و عوامل نظارتی و حفاظتی در شعب نقش آفرینی می کنند.

حدود ۸۵۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که از این تعداد بیش از ۳۹ هزار نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

در مجموع ۱۹۹ نامزد در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان رقابت می‌کنند که در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۱۹ نفر، ابهر، خرمدره و سلطانیه ۲۹ نفر، خدابنده ۲۴ نفر و ماهنشان و ایجرود ۲۷ نفر نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان زنجان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha