۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85403797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۹۰۰ بازرس، روند اجرایی انتخابات در استان زنجان را رصد می‌کنند

زنجان - ایرنا - رئیس هیات بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: ۹۰۰ بازرس برای نظارت بر حسن اجرای انتخابات در شعبه‌های اخذ رای سطح استان مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین محمدی روز جمعه در ستاد انتخابات استان، افزود: بازرسان عملکرد مجریان انتخاباتی را رصد و هر تخلفی را که بر خلاف قوانین است گزارش می کنند.

وی اظهار کرد: تصمیم گیری نهایی در خصوص این گزارش ها بر عهده شورای نگهبان است.

محمدی افزود: علاوه بر بازرسان مستقر در هر شعبه اخذ رأی، برای هر ۱۵ تا ۲۰ شعبه، یک سربازرس نیز جهت نظارت بر حسن انجام فرایند بازرسی تعیین شده است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: بازرسان به دقت،‌ روند اجرای انتخابات در شعبه های اخذ رأی را رصد می کنند که تاکنون براساس گزارش ها میزان تخلفات نسبت به دوره های گذشته کمتر بوده است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان زنجان انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه این استان طبق توافق وزارت کشور با شورای نگهبان به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می شود.

۷۷۲ شعبه ثابت و سیار با یک هزار و ۴۳۸ نقطه - محل در استان زنجان برای رای گیری آماده شده است.

در مجموع حدود ۱۱ هزار نفر از استان زنجان در امر برگزاری انتخابات به‌عنوان مجریان و عوامل نظارتی و حفاظتی در شعب نقش آفرینی می کنند.

حدود ۸۵۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که از این تعداد بیش از ۳۹ هزار نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

در مجموع ۱۹۹ نامزد در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان رقابت می‌کنند که در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۱۹ نفر، ابهر، خرمدره و سلطانیه ۲۹ نفر، خدابنده ۲۴ نفر و ماهنشان و ایجرود ۲۷ نفر نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان زنجان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha