۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85404344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان شمالی جزو ۶ استان پیشرو در مشارکت حداکثری انتخابات است

بجنورد-ایرنا- رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی گفت: براساس آخرین آمارها خراسان شمالی جزو ۶ استان پیشرو در مشارکت حداکثری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

به گزارش ایرنا، عابدین عابدی مقدم شامگاه جمعه در ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی در انتخابات دوره های گذشته نیز جزو استان های پیشرو در مشارکت حداکثریب وده است و امیدوار هستیم تا پایان ساعت اخذ رای جایگاه این استان ارتقا یابد.

وی افزود: مردم حماسه آفرین استان از همان ساعات اولیه اخذ رای پای صندوق های رای حضور یافتند و تا این لحظه میزان مشارکت بانوان خراسان شمالی سه درصد بیشتر از آقایان بوده است.

عابدی مقدم با بیان اینکه ۹۸.۲ درصد صندوق‌های رای خراسان شمالی برخط هستند، گفت: کمتر از ۲ درصد از صندوق های رای به صورت آفلاین بوده که اطلاعات آنها تاکنون به روز شده است.

وی ادامه داد: صندوق های اخذ رای از همان ساعات اولیه آغاز رای گیری در تمام نقاط و مناطق صعب العبور استان نیز دایر شد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی یادآورشد: برای ثبت تخلفات انتخابات سامانه کشوری ایجاد شده است و مردم می توانند، تخلفات را گزارش دهند.

براساس آخرین آمار ۶۳۰ هزار نفر در استان واجد شرایط اخذ رای در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند و یک‌ هزار و ۵۷۹ نقطه شهری و روستایی استان برای رای گیری انتخابات پیش بینی شد.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha