رای‌دهنگان به حرکت مقتدرتر جمهوری اسلامی کمک می‌کنند

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور در حوزه اخذ رای دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی این دانشگاه اظهار کرد: کسانی که رای می‌دهند، کمک می‌کنند نظام جمهوری اسلامی مقتدرتر از همیشه، بالنده و پیشرو حرکت کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه علامه طباطبائی، عبدالله معتمدی، امروز (جمعه) هنگام حضور در صندوق اخذ رای اظهار داشت: امروز همه مردم در رای‌گیری شرکت می‌کنند چه کسانی که در پای صندوق‌ها حاضر می‌شوند و چه کسانی که حاضر نمی‌شوند و رای نمی‌دهند.


وی عنوان کرد: رای ندادن هم یک نوع رای دادن است. اینکه شما با رای دادن و رای ندادن کدام جبهه را انتخاب کنید و در کدام جبهه قرار بگیرید و با کدام جبهه همراهی کنید، این تفاوت در رای دادن و رای ندادن است.

معتمدی افزود: کسانی که رای می‌دهند، کمک می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی بتواند مقتدرتر از همیشه، بالنده و پیشرو حرکت کند و کسانی که رای نمی‌دهند، خود را در صف کسانی قرار می‌دهند که نسبت به نظام بغض دارند و مشکلاتی را تاکنون برای نظام ایجاد کرده‌اند. امیدوارم با شرکت گسترده مردم و حضور همه جانبه آن‌ها پای صندوق‌های رای، شرایطی فراهم شود که ما بتوانیم همچنان از یک مجلس قدرتمند، با پشتوانه ملی برخوردار باشیم و مشکلات کشور روز به روز کمتر شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با اعلام وزیر کشور ساعت ۸ صبح امروز - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲- آغاز شد و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

انتخابات ۱۴۰۲، یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند.

امروز ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند، در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا بار دیگر ثابت کنند پای آرمان‌های امام راحل و رهبر انقلاب ایستاده‌اند و همچنان پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام هستند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند و ۱۴۴ نفر هم در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شدند.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می شود. این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha