۴۷.۴درصد مردم خراسان رضوی در انتخابات شرکت کردند/ کسب رتبه نخست کشور

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: ۴۷.۴ درصد واجدین شرایط رای دادن در این استان در انتخابات ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ مشارکت کردند.

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز شنبه در نشست خبری در استانداری خراسان رضوی در مشهد، افزود: ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۰ نفر از چهار میلیون و ۷۵۰ هزار واجد شرایط رای دادن در این استان در انتخابات شرکت کردند.

وی گفت: بر این اساس خراسان رضوی و شهر مشهد در سطح استانها و کلانشهرهای هم تراز رتبه نخست کشور در مشارکت را کسب کردند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مردم استان ثابت کردند در راه نظام و انقلاب ثابت قدم هستند و نگاهشان به اهداف بلند نظام است و امیدواریم شاهد مجلس خبرگان و شورای اسلامی تاثیر گذاری باشیم.
وی گفت: در این مقطع حساس از تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یک بار دیگر حماسه سیاسی بسیار ارزشمندی در مقابل دشمنان این مرز و بوم توسط مردم رقم خورد.
نظری اضافه کرد: بیش از یک سال است که دشمنان این نظام و مرز و بوم با تمام قدرت خود سعی در عدم مشارکت مردم در این انتخابات داشتند و همه ظرفیت رسانه ای و عملیات روانی خود را به کار گرفتند تا نشان دهند مردم به حداقل ها در این انتخابات اکتفا می‌کنند ولی اینگونه نشد و برخلاف نیت دشمنان این مرز و بوم شاهد مشارکت خوبی بودیم.
وی اظهار کرد: شاهد هستیم مردم با دقت انتخاب خود را انجام دادند و به زودی شاهد مجلس کارآمد و شایسته در کنار مجلس خبرگان موثر هستیم که توسط مردم انتخاب شدند تا وظایف خود را پیگیری کنند.

مردم با احساس وظیفه در میدان حاضر شدند
استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: با توجه به برودت هوا و وجود کاستی‌ها، مردم با احساس وظیفه و تکلیف سیاسی و ملی خود در میدان انتخابات حاضر شدند.
وی با اشاره به تغییر منتخبین مردم در برخی از حوزه ها افزود: مردم تغییر نمایندگان خود را در برخی از شهرستانها مد نظر داشتند و جوانان خوبی مورد انتخاب مردم قرار گرفتند تا چهره‌های گذشته کمتر در این دوره مجلس حضور داشته باشند و این انتخاب مردم را به فال نیک می گیریم.
نظری با بیان اینکه مشروعیت نطام مردمی و اسلامی است، ادامه داد: مردم کشورمان در میدان‌های مبارزه، راهپیمایی و انتخابات ثابت کردند این نظام برخواسته از توان مردم است. حضور مردم در همه صحنه ها و در طول دوران انقلاب، نشان داد که قدرت نظام ما، مبتنی بر قدرت مردمی و در ارتباط با اهداف نظام است.
او اظهار کرد: این دوره یکی از انتخاباتی بود که کمترین تخلف و مشکل امنیتی در آن وجود داشت و لذا تاکنون گزارش تخلف عمده‌ای نداشته ایم.

برای مشاهده نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی اینجا کلیک کنید.

۴۸.۴ درصد واجدین شرایط رای دادن در خراسان رضوی در دوره قبلی انتخابات مجلس مشارکت کردند، نرخ مشارکت واجدین شرایط در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز ۳۵ درصد اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha