۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۰۶
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85404835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش اوکراین: خلبانان اوکراینی پرواز با جنگنده های اف ۱۶ آمریکا  را آغاز کرده اند

تهران-ایرنا- یوری اینهات سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین گفت: خلبانان اوکراینی پرواز با جنگنده های اف ۱۶ آمریکا را آغاز کرده اند و درحال انجام تمرین حمله به اهداف هستند.

به گزارش جمعه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس", وی توضیح داد: خلبانان در حال حاضر در حال تمرین تکنیک های تاکتیکی و حملات هستند. پرسنل زمینی، مهندسان و مکانیک ها نیز در مورد نحوه نگهداری از این هواپیما و سلاح های آن آموزش می بینند. اکنون ما در حال تطبیق زیرساخت ها در مناطق خاص برای فراهم کردن شرایط استفاده از این جنگنده ها هستیم.

وی با تاکید بر آمادگی برای استفاده از جنگنده های اف ۱۶ نمی تواند سریع باشد و ۶ ماه کوتاه ترین دوره ممکن است، در حالی که حداقل دوره آموزشی برای این جنگنده ها حداقل دو سال است.

به گزارش ایرنا, یوری اینهات سخنگوی نیروی هوایی اوکراین در آوریل ۲۰۲۳ گفت، جنگنده‌های ساخت آمریکا حتی پیش از حمله روسیه به اوکریان و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ در فرودگاه اوکراین فرود آمده‌اند.

اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین نیز پیش‌تر گفته بود که ارتش این کشور به جنگنده‌های نظامی ترجیحا جنگنده‌های اف-۱۶ نیاز دارد تا بتواند از حریم هوایی خود محافظت کند و در صورت نیاز به اهدافی در زمین حمله کند.

روسیه هشدار داده است که در اختیار قرار دادن جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین، تهدیدی هسته‌ای علیه این کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha