۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85405410
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لوموند: راهبرد کنونی اسرائیل ایجاد هرج و مرج در غزه است

تهران - ایرنا - روزنامه فرانسوی «لوموند» راهبرد کنونی رژیم اسرائیل پس از ویران کردن شدید نوار غزه را ایجاد «هرج و مرج» در آنجا دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه لوموند در سرمقاله ای با عنوان «راهبرد هرج و مرجِ غیرقابل قبول اسرائیل در غزه» نوشت: هر روزی که در نوار غزه می گذرد حجم وضعیت اسفناک غیرنظامیان فلسطینی که اسرائیل آن را به وجود آورده است، آشکار می شود.

این روزنامه با اشاره به کشتار جدید فلسطینی ها توسط ارتش رژیم صهیونیستی در شهر غزه اضافه کرد: در پنجشنبه ۲۹ فوریه ( ۱۰ اسفند) همان روزی که تعداد شهدای فلسطینی از مرز ۳۰ هزار نفر گذشت، فاجعه جدیدی به وحشت جنگ افزوده شد زیرا به روی جمعیتی که برای دریافت کمک های غذایی جمع شده بودند، آتش گشوده شد و ده ها نفر از آنها به شهادت رسیدند.

لوموند افزود: این نتیجه موانعی است که اسرائیل برای ارسال کمک های غذایی که حیاتی هستند ایجاد می کند و بی پروا نوار غزه پرجمعیت را به سمت قحطی سوق می دهد.

نگارنده این سرمقاله معتقد است که این فاجعه را نباید تنها حادثه تلقی کرد بلکه برعکس، این فاجعه نشان از آن چیزی دارد که کابینه رژیم اسرائیل قصد دارد تا آن را پس تحقق نیافتن اهداف دوگانه‌اش یعنی آزادسازی اسیران صهیونیست و نابودی جنبش حماس، در غزه اجرا کند.

این روزنامه نوشت: برنامه الان اسرائیل برای نوار غزه این است که پس از آنکه ارتش اسرائیل این منطقه را با بهای خسارات جانی زیاد به شدت ویران کرد، وضعیتی به وجود آورد که توان کمترین مدیریت در آنجا (برای فلسطینی ها) وجود نداشته باشد.

لوموند ادامه داد: موضوع تنها به حماس محدود نمی شود بلکه تلاش برای از بین بردن آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی ( آنروا) هم هست که کارش در غزه حیاتی تلقی می شود و بخشی از این چشم انداز را تشکیل می دهد.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، اگر متحدان کابینه رژیم اسرائیل اعم از آمریکا و اروپایی ها به حمایت بدون چشمداشت خود از این رژیم ادامه دهند و در مقابل این حمایت، مطالبه ای از تل آویو نداشته باشند، شریک تل آویو در ایجاد وضعیت موجود خواهند بود؛ همانند وضعیت موجود در کرانه باختری که شهرک سازی اسرائیل آن را ویران کرده است.

لوموند درباره این متحدان رژیم صهیونیستی نوشت: آنها می توانند تصمیم بگیرند که یک توازن اولیه قدرت برقرار کنند، اگر متقاعد شوند که از غیرنظامیان در سرزمینی که اسرائیل نمی تواند ادعای حقوق شناخته شده بین المللی بر آن را داشته باشد، حفاظت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha