دیدار قهرمانان فصل جاری و گذشته در ال کلاسیکوی فوتسال ایران

اصفهان-ایرنا- تیم‌های گیتی‌پسند اصفهان (قهرمان فصل جاری) و مس سونگون ورزقان (قهرمان فصل گذشته) عصر فردا(دوشنبه) در حالی در تبریز به مصاف هم می روند که نتیجه بازی فردا تنها برای تیم تبریزی و برای کسب مقام نایب قهرمانی اهمیت دارد.

به گزارش ایرنا، تیم‌های گیتی‌پسند اصفهان و مس سونگون ورزقان عصر فردا (دوشنبه) از ساعت ۱۶ در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر فوتسال در سالن پورشریفی تبریز به مصاف هم می‌روند.

این دیدار در هفته آخر لیگ برتر در حالی برگزار می شود که نتیجه این دیدار هیچ تاثیری بر روی سرنوشت تیم اصفهانی ندارد و گیتی پسند اصفهان چهار هفته مانده به پایان رقابت‌ها قهرمان لیگ برتر فوتسال ایران شده اند.

تیم فوتبال مس سونگون ورزقان، قهرمان سال گذشته لیگ برتر فوتسال کشور، هم اکنون با ۱۵ برد،۶ مساوی و چهار باخت و با ۵۱ امتیاز در رده دوم جدول رقابت‌ها قرار دارد و در صورت باخت مقابل قهرمان این فصل در بازی عصر فردا و در صورت بُرد «گهر زمین سیرجان» در خانه «ایرالکو اراک» این فصل را با رتبه سوم به پابان خواهند رساند بنابراین کسب حداقل امتیاز در دیدار فردا برای این تیم ضروری است.

دیدار قهرمانان فصل جاری و گذشته در ال کلاسیکوی فوتسال ایران

چند سالی است گران‌ترین و بهترین بازیکنان فوتسال کشورمان، عضو ۲ تیم گیتی‌پسند اصفهان و مس سونگون ورزقان هستند بصورتیکه هم اکنون ۱۱ بازیکن از ۱۶ ملی‌پوش ایران در یکی از تیم‌های «گیتی‌پسند اصفهان» و «مس سونگون ورزقان» جای دارند و از این رو به رقابت این ۲ تیم به عنوان «ال کلاسیکوی فوتسال ایران» یاد می شود.

این ۲ تیم، سال‌هاست که در فوتسال ایران به عنوان رُقبای سنتی یکدیگر شناخته می‌شوند و در بیشتر موارد بازی‌های آن‌ها همیشه آبستن حوادث زیادی بوده است، از این رو رقابت ۲ تیم در بازی عصر فردا، جذابیت های خود را دارد.

بسیاری از بازیکنان ۲ تیم‌، سابقه بازی برای تیم حریف را دارند و این می‌تواند بر حساسیت‌های این دیدار اضافه کند، بعنوان مثال علی اصغر حسن‌زاده که سال‌ها به عنوان کاپیتان در تیم گیتی‌پسند اصفهان توپ می‌زد، فردا با لباس مس در دومین مصاف در این فصل مقابل تیم سابقش قرار می گیرد.

از سوی دیگر محمدرضا سنگ‌سفیدی که سال گذشته با مسی‌ها موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد فردا با لباس سرخ گیتی پسند به مصاف تیم فصل پیش خود می رود، البته وی هفته گذشته نیز جام این فصل را بالا برد تا جزو معدود بازیکنانی باشد که در ۲ فصل متوالی از اعضای اصلی تیم قهرمان لیگ برتر فوتسال کشور باشند.

تقابل دروازه بان های اول و دوم تیم ملی فوتسال کشورمان از دیگر جذابیت های دیدار فردا است، باقر محمدی در گیتی‌پسند و مهدی رستمی‌ها در مس، ۲ دروازه‌بان تیم ملی فوتسال کشورمان هستند که می‌توانند یک رقابت جذاب با یکدیگر داشته باشند، البته به این شرط که سرمربی مسی‌ها، علیرضا صمیمی دروازه‌بان سابق تیم ملی را برای این دیدار حساس درون دروازه قرار دهد.

یکی دیگر از دلایل حساسیت بالای این بازی، نتیجه بازی رفت ۲ تیم در اصفهان است، در آن زمان اختلاف ۲ تیم تنها ۲ امتیاز بود و گیتی‌پسند در آن بازی با هدایت محمد کشاورز با بُرد مقابل مس سونگون به امتیاز ۳۷ برسد و مسی‌ها نیز با مربیگیری اسماعیل تقی‌پور در امتیاز ۳۲ درجا زدند و قهرمانی نیم فصل را از دست دادند.

دیدار رفت ۲ تیم را «گیتی‌پسند اصفهان» با نتیجه ۶ بر چهار به سود خود به پایان برد تا در یک بازی شش‌امتیازی و در حضور خیل عظیم تماشاگران پرشور اصفهانی برنده ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران شود و مسیر قهرمانی خود را هموار کند.

مهدی کریمی، بهداد شیخ احمدی، امیرحسین داوودی و علیرضا رحیمی هرکدام یک گل و محمدرضا سنگ سفیدی ۲ گل برای تیم «گیتی‌پسند اصفهان» به ثمر رساندند و گل‌های تیم مس نیز با گلزنی مرتضی عزتی، فرهاد فخیم و گل به خودی علیرضا رفیعی به دست آمد.

تیم‌های فوتسال «گیتی‌پسند اصفهان» و «مس سونگون ورزقان» فصل گذشته هرکدام یک بازی را به دیگری واگذار کرده بودند و در نهایت هم «مس سونگون ورزقان» قهرمان شد البته فصل پیش از آن تیم «گیتی‌پسند اصفهان» جام قهرمانی را بالای سر برده بود و این ۲ تیم از قهرمانان ادوار به شمار می‌روند.

دیدار قهرمانان فصل جاری و گذشته در ال کلاسیکوی فوتسال ایران

به هر حال تیم «گیتی پسند اصفهان» چه فردا مقابل مس به برتری برسد و یا در تبریز امتیاز واگذار کند، بدون تردید فصل رویایی را در تاریخ لیگ برتر فوتسال کشور ثبت خواهد کرد.

«گیتی پسند» تا اینجای رقابت‌ها تنها تیم بدون شکست لیگ باقی مانده و با ۲۴ برد و یک تساوی در حال ثبت یک رکورد تاریخی در فوتسال ایران است و بدون تردید یکی از عوامل اصلی موفقیت این تیم در لیگ برتر امسال جوانگرایی در سایه نگاه فنی سرمربی این تیم محمد کشاورز است.

تیم فوتسال «گیتی‌پسند اصفهان» امسال با چهره جوان‌شده پا به لیگ برتر گذاشت و در حالی که کمتر کسی فکر می‌کرد که این تیم چهار هفته پیش از پایان رقابت ها بتواند با فاصله ۲۲ امتیازی از تیم «مس سونگون»، قهرمان سال گذشته، در رده اول قرار بگیرد، به این مهم دست یافت.

گیتی‌پسند در این فصل اتکا به تک‌ ستاره‌ها را کنار گذاشت و با تیمی یکدست روانه مسابقات شد و هم اکنون بازیکنان فعلی این تیم که بیشترشان جوان هستند، هشت نفر از بازیکنان تیم ملی فوتسال را تشکیل می‌دهد که رکورد بی نظیری از جهت حضور بازیکنان در تیم ملی فوتسال محسوب می شود.

نگاه فنی کشاورز به بازیکنانش در انتخاب هشت بازیکن «گیتی پسند» برای عضویت در تیم ملی موثر بوده است و شایستگی های فنی این سرمربی باعث شد، هیات مدیره باشگاه اصفهانی بیش از یک ماه پیش به اتفاق آرا محمد کشاورز را به عنوان سرمربی برای سال آینده ابقا کنند.

حالا باید منتظردیدار عصر فردا بمانیم و ببینیم که ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران مثل همیشه جذاب و دیدنی خواهد بود یا بدلیل رسیدن تیم اصفهان به قهرمانی تنها شاهد بازی دفاعی از سوی سرخپوشان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، اصفهان از قطب های اصلی فوتسال کشور در هر ۲ بخش مردان و زنان است، هشتم بهمن ماه امسال نیز تیم فوتسال زنان باشگاه شاهین نوین نطنز یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها به عنوان نایب قهرمانی «سوپرلیگ فوتسال بانوان ایران» دست یافت.

تیم فوتسال مردان «گیتی‌پسند اصفهان» نیز پنج بار به مقام قهرمانی و هفت بار به مقام نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتسال ایران دست یافته‌است. این تیم در سال ۱۳۹۰ قهرمان لیگ فوتسال قهرمانان آسیا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha