تلاش جدید اروپا جهت راضی‌کردن کنگره آمریکا؛ ۶۰ میلیارد دلار آزاد می‌شود؟

تهران- ایرنا- سفیر جدید اتحادیه اروپا در آمریکا که تلاش می‌کند نمایندگان کنگره ایالات متحده را برای آزادکردن بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک واشنگتن به کی‌یف راضی کند، در مصاحبه با یواس‌ای تودی ادامه کمک‌های کاخ سفید به اوکراین را برای امنیت اروپا و آمریکا ضروری ارزیابی کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از یواس‌ای تودی، جویتا نلیوپشینه (Jovita Neliupšienė) سفیر جدید اتحادیه اروپا در آمریکا با توجه به سابقه و گذشته‌اش در کشور لیتوانی و مهاجرت به آمریکا سعی می‌کند نمایندگان ایالات متحده را برای تداوم ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین راضی کند. بسته ۶۰ میلیارد دلاری دولت آمریکا پشت درهای کنگره گیر کرده است چراکه اکثریت جمهوری‌خواه این مجلس فکر می‌کنند که کشورشان بیش از حد برای اوکراین هزینه کرده است.

در حالی که حدود سه چهارم آمریکایی‌ها دفاع از اوکراین در برابر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را برای منافع ایالات متحده مهم می‌دانند، طبق یک نظرسنجی جدید، مسیر نگران کننده‌تری در راه نلیوپشینه قرار گرفته است. حزب جمهوری‌خواه آمریکا اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارد. ۵۵ درصد از جمهوری‌خواهان می‌گویند هزینه‌های واشنگتن برای اوکراین بیش از حد شده است.

در حال حاضر با کاهش کمک های آمریکا، کشورهای اروپایی بار اوکراین را به دوش می کشند و تلاش دارند شکاف آمریکایی‌ها را پر کنند. آمریکا تاکنون ۷۵ میلیارد دلار در اختیار کی‌یف قرار داده است.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه، هفته گذشته با بیان اینکه نمی توان گزینه احتمال اعزام نیروهای نظامی اروپا به اوکراین را رد کرد، با مخالفت بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا روبرو شد.

این گزارش می افزاید: در حال حاضر کمک‌های آمریکا در کنگره متوقف شده است و واشنگتن و بروکسل هر دو تلاش می‌کنند پول‌های مصادره شدن روسیه را برای اوکراین خرج کنند.

نلیوپشینه در مصاحبه با خبرگزاری یواس‌ای تودی تاکید می کند: اگر می‌خواهیم در مقابل روسیه موفق شویم، نیاز به ۲ پا داریم که یک طرف این طرف اقیانوس اطلس است و یک پا نیز آن طرف. (اشاره به اروپا و آمریکا)

این دیپلمات اروپایی که رساله دکترای خود را در مورد اوکراین و بلاروس نوشته است، در ادامه مصاحبه خاطر نشان کرد که فقدان حمایت از کی‌یف تنها منجر به تهاجم‌های بیشتر از سوی روسیه خواهد شد.

نلیوپشینه به طور رسمی اعتبارنامه خود را روز سه شنبه در کاخ سفید به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ارایه کرد و هر دو به طور خلاصه در مورد لزوم حمایت از اوکراین صحبت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha