۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85405904
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

منتخبان مردم حوزه قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی مشخص شدند

قزوین - ایرنا - ستاد انتخابات استان قزوین سالار ولایتمدار (آبنوش) و فاطمه محمدبیگی را منتخبان مردم حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام نتایج ستاد انتخابات استان قزوین سالار ولایتمدار با کسب ۶۰ هزار و ۲۹ رای و فاطمه محمدبیگی با ۵۲ هزار و ۷۵۴ رای به عنوان منتخبان این حوزه وارد مجلس شورای اسلامی شدند.

سالار ولایتمدار (آبنوش) متولد سال ۴۱ در شهر همدان، دارای کارشناسی ارشد مدیریت گرایش علوم استراتژیک و دکترای علوم سیاسی است.

وی ریاست هیات مدیره نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان، فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین، معاونت هماهنگ‌ کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیا، فرماندهی عملیات سازمان بسیج و همچنین فرماندهی ارشد سپاه استان سمنان، جانشین لشکر ۳۲ انصار الحسین و فرماندهی تیپ ۱۲ قائم (عج) را نیز در کارنامه حرفه ای خود دارد.

فاطمه محمدبیگی نامزد کنونی مجلس شورای اسلامی، متولد سال ۶۰ در قزوین، تحصیلات خود را در رشته پزشکی به پایان رسانده و مدارکی نیز در زمینه طب سنتی دارد.

وی در سال ۷۹ مدتی را نیز به تحصیل علوم حوزوی پرداخته است، این پژوهشگر و مدرس دانشگاه سوابقی از جمله دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین در سال ۹۵، عضویت در کمیته اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، عضویت در جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی و نمایندگی مردم قزوین، البرز و آبیک در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد، وی همچنین عنوان برگزیده ۱۰ زن برتر حکمران کشور در سال ۱۴۰۲ و منتخب ۴۰ زن نخبه برگزیده کشوری در سال ۹۸ را هم از آن خود کرده است.

جمعیت کل واجدان انتخاباتی در استان قزوین ۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر بود که از این تعداد ۴۸۸ هزار و ۴۱ نفر مرد و همچنین ۴۷۰ هزار و ۳۵ نفر زن بودند.

شهرستان آبیک ۷۳ هزار و ۹۴۲ نفر، آوج ۳۳ هزار و ۱۵۲ نفر، البرز ۱۶۰ هزار و ۱۱۴ نفر، بویین زهرا ۹۶ هزار و ۳۹۱ نفر، تاکستان ۱۳۹ هزار و ۵۰۹ نفر و قزوین ۴۵۴ هزار و ۵۰۹ نامزد واجد شرایط رای در این دوره از انتخابات بودند.

جمعیت رای اولی های استان قزوین ۴۸ هزار و ۴۶۰ نفر بود که ۲۴ هزار و ۸۹۹ نفر آن پسر و ۲۳ هزار و ۵۶۱ نفر را دختر تشکیل دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha