تظاهرات فلسطینیان داخل اراضی اشغالی علیه جنگ غزه با وجود فشارهای تل‌آویو

تهران-ایرنا- با وجود فشارها و محدودیت های گسترده رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان داخل سرزمین های اشغالی برای جلوگیری از تظاهرات و همبستگی با غزه و محکوم کردن جنایات این رژیم، آنها برای اولین بار توانستند تظاهرات کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی العربی الجدید، فلسطینیان داخل سرزمین‌های اشغالی برای اولین بار و در سایه شروط گسترده مسئولان رژیم صهیونیستی در روستای «کفرکنا» به خیابان ها آمده و در حمایت از مردم غزه تظاهرات کرده و خواستار توقف جنگ علیه این منطقه شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم فلسطین در خیابان های کفرکنا راهپیمایی کردند.

محمد برکه، رئیس کمیته عالی پیگیری امور ملت‌های عربی در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کرد که این اولین تظاهرات از زمان آغاز جنگ است زیرا قبل از این چندین بار تلاش شد که تظاهرات برگزار شود اما پلیس رژیم اشغالگر آن‌ها را سرکوب کرد.

وی با اشاره به اینکه این تظاهرات بعد از تلاش و پیگیری فراوان انجام شد، افزود: این پیام مهمی در مخالفت با قتل و گرسنگی مردم غزه و حمله به شهر رفح و تاکید بر توقف جنگ و خروج نظامیان اسرائیلی از نوار غزه است.

البرکه گفت: این تظاهرات همچنین در حمایت از مردم ما در کرانه باختری برگزار شده است که هر روز در معرض کشتار هستند. تظاهرات همچنین ایستادگی و حمایت ما از کنار مسجد الاقصی را نشان می دهد.

وی گفت که پلیس رژیم صهیونیستی ضمن وضع شروط گسترده با انجام این تظاهرات موافقت کرد. از جمله این شروط، محدودیت در تعداد و عدم قبول انجام تظاهرات خیابان اصلی بود.

از سوی دیگر، شیخ کمال خطیب رئیس کمیته آزادی در گفت‌وگو با العربی الجدید گفت: اجازه دادن به مردم فلسطین در داخل سرزمین‌های اشغالی برای انجام راهپیمایی پس از پنج ماه جنگ علیه غزه نشان می‌دهد که ما در وضعیت سرکوب و حکومت نظامی هستیم که حتی حق نداریم با مردم خود در غزه ابراز همدردی کنیم.

وی گفت: اشغالگران به این نتیجه رسید که تداوم این فشارها نتایج منفی دارد. ما فرزندان فلسطینیان داخل سرزمین‌های اشغالی و فرزندان غزه و قدس و کرانه باختری هستیم. ما همانند قطعات یک پازل هستیم.

واصل طه از رهبران حزب تجمع ملی دموکراتیک نیز گفت: این تظاهرات آغاز کار است و امیدوارم تداوم یابد تا مردم خود در غزه را نجات دهیم و از همه می خواهم که کمپین امداد رسانی در حمایت از مردم غزه وکرانه باختری به راه بندازیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha