۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبر: 85406421
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل آبفا یزد، مدیریت مصرف آب در خانه‌تکانی را خواستار شد

یزد- ایرنا - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از مردم خواست در آستانه عید نوروز و انجام سنت‌ دیرینه خانه تکانی، صرفه جویی در مصرف آب را مد نظر قرار دهند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل، "جلال علمدار" افزود: هر سال در اسفند ماه با افزایش مصرف آب روبرو می شویم و این موضوع فشار زیادی را به شبکه توزیع آب وارد می کند، لذا شایسته است شهروندان با توجه به خشکسالی و کاهش شدید منابع آبی و در پیش‌ بودن بهار و تابستان گرم سال آینده از مصارف غیرضروری آب خودداری کنند.

وی بر مدیریت بهینه مصرف آب در انجام سنت خانه تکانی تاکید و اظهار کرد: شهروندان شست وشوها را به روزهای پایانی سال محول نکنند و با زمان بندی و توزیع کارهای خود در روزهای باقی مانده از اُفت فشار یا قطعی آب به دلیل مصرف بالا جلوگیری نمایند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: شهروندان از مصرف غیرضروری آب پرهیز و در صورت نیاز، برای شست وشوی فرش‌ها از خدمات موسسات قالی شویی استفاده کنند تا از میزان هدررفت آب آشامیدنی تصفیه شده‌ای که با هزینه بالا تولید می‌شود، جلوگیری کنند.

علمدار مدیریت مصرف آب در حین خانه‌تکانی، استفاده از مواد شوینده کمتر، اطمینان از عدم وجود نشتی در شیرآلات را از جمله اقدامات مشترکان برای پیشگیری از هدررفت این عنصر ارزشمند عنوان کرد.

استان یزد حدود ۷۰۰ هزار مشترک آب دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha