برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی در ۶ بوستان و ۱۳ ایستگاه مترو

تهران بزرگ - ایرنا - بیستمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» ۱۶ تا ۲۵ اسفند ماه در بوستان گفتگو برپا می‌شود و قرار است همزمان دستاوردهای زنان تولید کننده نیز در ۶ بوستان و ۱۳ ایستگاه مترو در معرض دید عموم قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حجم تقاضا برای عرضه محصولات بالاست اما تلاش داریم محصولات را بهینه توزیع کنیم، گفت: تلاش‌مان این بوده دست رد به سینه هیچ بانویی در عرصه حمایت از تولید نزنیم.

مریم اردبیلی با بیان اینکه این دوره ۸۶۴ محصول کسب و کار در فضاهای پوشاک کودک و نوجوان، کالای خواب، حجاب، زیورالات، عروسک، شمع و تولیدات خرد فرهنگی و خشکبار از جمله موارد قابل عرضه است.

به گفته وی، این محصولات در فضای فروش مختلف انجام می‌شود که در بوستان گفتگو در فضایی به مساحت چهار هزار و ۳۲ مترمربع و در ۱۳ ایستگاه مترو و ۶ بوستان در مناطق ۲، چهار، ۹، ۱۹، ۲۰ و ۲۲ برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی در ۶ بوستان و ۱۳ ایستگاه مترو

ایجاد بازارچه فروش تولیدان زنان سرپرست خانوار

اردبیلی تاکید کرد: در ۲ سال اخیر ۹۶ دوره بازارچه برگزار کردیم که متوسط زنان تولیدکننده اغلب در سال یکی دوبار فرصت فروش خوب برایشان ایجاد شده از سوی دیگر در به روز رسانی اطلاعات بانوان مورد حمایت و فرزندانشان توفیق حاصل شد تا داده‌ها به روز شوند و افراد جدیدی تحت حمایت قرار گرفتند.

وی گفت: در این نمایشگاه تلاش کردیم هم تنوع کسب و کارها و هم شتابدهی مشاغل خانگی را شاهد باشیم دور قبل ۲۸۲ نوع در نمایشگاه کسب و کار داشتیم که امروز به ۸۶۴ کسب و کار رسیدیم.

اردبیلی یادآور شد: البسه کارکنان شهربان و حریم بان امسال توسط زنان سرپرست خانوار در مجموعه‌های کوثر تولید شد و علاوه بر صرفه جویی ۱۲ میلیارد تومانی کیفیت البسه ارتقای جدی نسبت به ادوار قبل داشت.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران اضافه کرد: با مجموعه عباس آباد هم همکاری در حوزه فعالیت کارآفرینی زنان داشتیم.

اشتغال زنان زندانی

وی در خصوص آزادی زنان زندانی گفت: آزادی مادران زندانی جرایم مالی و غیر عمد اخیرابا همکاری مجموعه شهرداری و خیرین صورت گرفته و عدد قابل توجهی جمع آوری شد و برای سال آینده هم برنامه‌هایی داریم.

اردبیلی اضافه کرد: در خصوص اشتغال زندانیان زن رای باز و یا دارای پابند الکترونیک حمایت‌های لازم برای کسب معاش حلال آنها صورت گرفته و حدود یک چهارم زنان زندان تهران مشمول رای باز شده این اقدام حمایتی طی تفاهم نامه شهرداری و زندان زنان صورت گرفته و سال جدید این حمایت‌ها گسترده‌تر و حتی پس از اتمام محکومیت آنها انجام می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران افزود: تعداد افراد ثبت شده در سامانه‌ مربوط به امور زنان شهرداری در ابتدای دوره حدود هفت هزار نفر بود که در کنار به روز رسانی اطلاعات این افراد، سعی کردیم نفرات جدید را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

حمایت از زنان سرپرست خانوار

وی افزود: با این اقدامات امروز ۱۹ هزار و ۸۲۳ بانو در سامانه ثبت و مدل‌های مختلفی از خدمت را دریافت می کنند، ۱۳ هزار نفر از این تعداد سرپرست خانوار هستند و ۱۵ هزار و ۱۸۲ نفر فرزندان این زنان هستند که خدمات مربوط به استعدادیابی تحصیلی و دیگر خدمات را دریافت می کنند.

اردبیلی ادامه داد: در بحث زنان معتاد نیز با سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی همکاری هایی داریم، در یاورشهر ۵ یک بسته کاری تعریف کردیم و اتفاقات خوبی را در این بخش رقم زدیم بطوریکه در بحث خانواده پذیری و جامعه پذیری آنها متمرکز شدیم.

به گفته وی، در واقع بعد از سم زدایی و خدمات اولیه در بحث بازگشت آنها به جامعه آنها فعالیت می‌کنیم مثلا ما موردی داشتیم که بعد از ۱۱ سال به دامن خانواده خود برگردانده شد.

نهضت نوسازی مجموعه‌های مرتبط با بانوان در سال ۱۴۰۳

اردبیلی اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۳ نهضت نوسازی مجموعه های مرتبط با زنان اعم از مراکز کوثر، شهربانوها و دیگر مجموعه‌ها را داریم چرا که مجموعه‌های ما در دهه ۸۰ و اوایل ۹۰ ایجاد شده و اورهال و بهسازی آنها در این سال‌ها انجام نشده بنابراین در سال آینده شاهد نونوار شدن این مجموعه‌ها خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha