انتخابات؛ محک جدی شبکه ارتباطی کشور/ ۹۹ درصد احراز هویت‌ها برخط انجام شد

تهران- ایرنا- همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و برای نخستین‌بار ۹۹ درصد استعلامات احراز هویت به شکل برخط انجام شد و در تمام طول این فرایند شبکه ارتباطی کشور پایدار بود که این اتفاق محک جدی شبکه ارتباطی کشور بود که با موفقیت به نتیجه رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، اگر در گذشته این مسئله مطرح می‌شد که انتخاباتی به بزرگی انتخابات مجلس شورای اسلامی بدون شناسنامه و مهر و از طریق احراز هویت بر بستر اینترنت انجام خواهد شد، شاید کسی این مسئله را نمی‌پذیرفت؛ اما ۱۱ اسفند همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر با تلاش متخصصین حوزه ارتباطات و پایداری که زیرساخت ارتباطی کشور داشت، توانست اتفاق نویی را در کشور رقم بزند.

بخش بزرگی از بار پوشش ارتباطی شعب انتخاباتی بر دوش شرکت‌های مخابرات، همراه اول و ایرانسل بود که از ماه‌ها قبل با برنامه‌ریزی و تلاش این دستاورد مهم ارتباطی را رقم زدند.

مدیران استانی حوزه ارتباطات و تیم‌های متعدد از اپراتورهای مختلف از روزها قبل برای پایداری ارتباطات در این روز تلاش کردند.آنها حتی در نیمه‌شب قبل از آغاز انتخابات نیز مشغول برقراری ارتباط شعب در شرایط سخت بودند؛ حتی سیل‌ و طوفان هم نتوانست مانع فراهم‌کردن زیرساخت‌ها برای پایداری شبکه ارتباطی کشور شود.

انتخابات؛ محک جدی شبکه ارتباطی کشور/ ۹۹ درصد احراز هویت‌ها برخط انجام شد

در فرایند انتخابات، برای نخستین‌بار ۹۹ درصد استعلامات (احراز هویت) از دوره افتاده‌ترین نقاط روستایی تا شهرها به‌صورت برخط انجام شد. تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ ارتباطات کشور و راهبری، پیگیری و حضور میدانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان، مدیران استان‌ها و پدافند غیرعامل وزارتخانه همراه با متخصصان تلاشگر این عرصه این اتفاق بزرگ را رقم زدند. شبکه ارتباطی کشور به شکل جدی در انتخابات محک بخورد و سربلند بیرون آمد.

در فرایند انتخابت بیش از ۲۰۰ متخصص به صورت شبانه‌روزی از چند هفته قبل در وزارت کشور برای پایداری سامانه‌های انتخابات و ارتباطات در تلاش بودند. شرکت ارتباطات زیرساخت در تمام نقاط کشور و در میان برف و کولاکی که وجود داشت، تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا در روز جمعه (۱۱ اسفند) شبکه پایداری را داشته باشیم.

انتخابات؛ محک جدی شبکه ارتباطی کشور/ ۹۹ درصد احراز هویت‌ها برخط انجام شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha