۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبر: 85407281
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تاکید وزیر امور خارجه ژاپن بر نقش کلیدی زنان در برقراری صلح جهانی
وزیر امور خارجه ژاپن

تهران- ایرنا- وزیر خارجه ژاپن در مورد نقش زنان در پیشگیری از جنگ و ایجاد صلح و آرامش، تاکید کرد: توکیو باید از مشارکت زنان به عنوان یک امر کلیدی در سیاست خارجی برای کمک به برقراری صلح جهانی بهره گیرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو نیوز، یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت و مشارکت زنان به عنوان امری کلیدی در سیاست خارجی برای کمک به برقراری صلح جهانی تاکید کرد.

وی ضمن اذعان به چالش‌های بسیاری‌ که کشورش در مسائل برابری جنسیتی با آن مواجه است، افزود: ژاپن همچنان در برابری جنسیتی به ویژه در حوزه های سیاسی و اقتصادی عقب مانده است.

این بانوی ۷۱ ساله که نخستین زن در سمت وزارت امور خارجه ژاپن محسوب می‌شود، بر خواست خود برای تبدیل شدن به یک الگوی برای زنان کشورش در زمینه تصدی امور دیپلماتیک تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تغییرات در آگاهی از نقش جنسیتی و در اساس ساختار اجتماعی به سختی انجام گرفته است، خاطرنشان کرد که چالش‌های زیادی در پیشبرد مشارکت زنان در سیاست‌های توکیو وجود دارد

این وزیر زن ژاپنی با اشاره به تاکید سازمان ملل بر مشارکت برابر و معنادار زنان در صلح و امنیت، تصریح کرد: زنان در زمینه جلوگیری از بروز درگیری یا جنگ و ایجاد صلح پایدار نقش مهمی ایفا می کنند.

وی افزود: من مطمئن هستم که اگر از سیاست «زنان، صلح و امنیت» به عنوان یک سیاست کلیدی دیپلماتیک استفاده کنیم، توکیو می‌تواند بیش از هر زمانی به جامعه صلح‌آمیز جهانی یاری برساند.

کامیکاوا همچنین محافظت و کمک به زنان و کودکانی را که در جریان جنگ بین روسیه و اکراین و حملات اسرائیل به نوار غزه در شرایط سختی قرار دارند، خواستار شد.

در گزارش جهانی شکاف جنسیتی مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۳، ژاپن در بین ۱۴۶ کشور، رتبه ۱۲۵ را به خود اختصاص داد که بدترین نتیجه ثبت شده آن و پایین‌ترین در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه محسوب می‌شود. ژاپن نیز در میان اعضای گروه ۷ پایین‌ترین رتبه را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha