۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85407550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۳۹۳ پایگاه در خراسان جنوبی آماده دریافت کمک‌های مردمی است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: هزار پایگاه در مدارس استان و ۳۹۳ پایگاه در میادین اصلی شهرها، مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد، آماده دریافت کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری است.

به گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته‌ امداد خراسان‌جنوبی، محمد عرب روز دوشنبه در حاشیه مراسم جشن نیکوکاری در دبستان محدثه بیرجند با تبریک ۱۴ اسفند سالروز تاسیس این نهاد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری افزود: در آستانه سال نو با برگزاری جشن نیکوکاری با شعار «عید همدلی» برای کمک به خانواده‌های نیازمندان به استقبال بهار می‌رویم.

وی با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری از ۱۴ اسفند تا قبل از ماه رمضان گفت: امروز همزمان با سراسر کشور زنگ جشن نیکوکاری در مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش نواخته شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار کرد: پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی روز پنجشنبه در معابر اصلی شهرها و جمعه در مصلی‌های نماز جمعه خواهد بود.

وی ادامه داد: در این هفته ۱۵۰ مرکز نیکوکاری و ۲۱ مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) سراسر استان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوع‌دوست برای کمک به نیازمندان در آستانه شب عید هستند.

عرب با اشاره به پرداخت کمک‌ها از طریق روش‌های نوین گفت: نیکوکاران می‌توانند با استفاده از شماره گیری کد دستوری #۱*۰۵۶*۸۸۷۷* همچنین واریز وجوه نقدی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۰۲ کمک‌های خود را برای کمک به نیازمندان در آستانه شب عید واریز کنند.

وی به کمک ۱۹۷ میلیارد ریالی مردم نیکوکار استان در جشن نیکوکاری سال‌ گذشته اشاره کرد و افزود: در اولین گام در هفته احسان و نیکوکاری پیش‌رو ۵۸۴ بخاری، ۶۰۰ آبگرمکن، ۶۱۲ سری جهیزیه و ۵۰۰ سبد غذایی به نیازمندان اهدا خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم از کمک هشت میلیارد ریالی دانش آموزان استان به همکلاسی‌های نیازمند خود در سال گذشته خبر داد.

مهدی حسنی در آیین جشن نیکوکاری دانش آموزان که به صورت نمادین در دبستان محدثه بیرجند برگزار شد، گفت: دانش آموزان نوع دوست و نیکوکار خراسان جنوبی در آستانه بهار قرآن و بهار طبیعت، نوروز را به همکلاسی‌های نیازمند خود در جای جای استان هدیه می‌دهند.

وی با بیان اینکه مهروزی از بارزترین روحیات و خصیصه‌های مردمان این دیار به شمار می‌رود افزود: جشن نیکوکاری به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای تاثیرات ویژه است که مهمترین آن تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به توزیع ۱۲۴ هزار پاکت بین مدارس استان گفت: پیش بینی می‌شود در جشن نیکوکاری امسال، ارزش کمک‌های نقدی و غیر نقدی دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی به ۱۰ میلیارد ریال برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha