۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85394995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ پایگاه آماده دریافت صدقات روز برات در خراسان جنوبی است

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۲۰۰ پایگاه جمع‌آوری صدقات ویژه روز برات و نیمه شعبان در سطح آرامستان‌های استان برپا می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، عبدالرحیم لطفی روز پنجشنبه دراین باره اظهار کرد: پایگاه های ثابت و سیار توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری همزمان با روز برات در چهاردهم شعبان در محل آرامستان های سطح استان، مساجد، میادین، معابر اصلی و محافل برگزاری جشن‌های نیمه شعبان برپا می شود.

وی افزود: از عموم هم استانی‌ها خواست برای جلوگیری از اسراف و تبذیر، خیرات برای اموات را در اختیار این پایگاه‌ها قرار دهند تا صرف نیازمندان واقعی شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: عوائد و درآمدهای جمع‌آوری شده در طرح صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) برای خرید گوسفند، ذبح و توزیع گوشت قربانی بین مددجویان و نیازمندان منطقه اختصاص خواهد یافت .

‏وی ترویج فرهنگ خیر و احسان، جمع آوری نذورات مردم و هدایت به سمت نیازمندان و ذبح گوسفند از محل کمک‌های جمع آوری شده را از اهداف طرح جمع آوری صدقه سلامتی آقا امام زمان(عج) برشمرد.

لطفی به روش‌های نوین پرداخت کمک به نیازمندان اشاره کرد و گفت: شماره گیری با کد دستوری #۰۲*۰۵۶*۸۸۷۷* ، واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۳۰۵ پرداخت از طریق اسکن کد کیو آر و سایر روش‌ها می‌توانند دراین طرح مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: مراجعه حضوری به ۲۱ اداره امداد و ۱۵۰ مرکز نیکوکاری از دیگر روش های کمک به نیازمندان است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی خواستار همکاری ائمه جمعه و جماعات، خادمین مساجد، روحانیون، مبلغان، دستگاه‌های اجرایی، کارخانجات و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این طرح خداپسندانه شد.

مردم خراسان جنوبی با برگزاری مراسم سنتی« برات» هر ساله روزهای ۱۲ تا ۱۴ نیمه شعبان که آن را « برات » نیز می نامند، یاد و خاطره عزیزان از دست رفته را گرامی داشته و به یاد مردگان با توزیع خوراکی هایی از جمله حلوا ، خرما، نقل و شکلات خیرات می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha