۵۳ درصد صهیونیست‌ها ادامه جنگ را تلاش نتانیاهو برای نجات خود می‌دانند

تهران-ایرنا- نتایج آخرین نظرسنجی در سرزمین های اشغالی نشان می‌دهد که مقبولیت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بین صهیونیست‌ها کاهش یافته و ۵۳ درصد آنها تداوم جنگ را تلاش نتانیاهو برای نجات آینده سیاسی خودش می دانند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نظرسنجی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که درصورت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در سرزمین های اشغالی، حزب «اتحاد» به رهبری بنی گانتس بیشترین بهره را خواهد برد و این حزب ۳۹ کرسی در کنست (پارلمان) تصاحب خواهد کرد که فاصله آن با نزدیک‌ترین رقبایش، ۲۲ کرسی خواهد برد.

بر اساس این نظرسنجی، حزب بنی‌گانتس از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست ۳۹ کرسی را به دست خواهد آورد و انتخابات پیروز خواهد شد؛ درحالی که حزب لیکود به رهبری نتانیاهو تنها ۱۷ کرسی به دست می‌آورد و با اختلاف، در رتبه دوم قرار خواهد گرفت.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز روند کاهشی داشته و تنها ۱۲ کرسی را تصاحب می کند و حزب «عوتسما یهودیت» به رهبر «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ۹ کرسی در کنست را در اختیار خواهد گرفت.

حزب موسوم به «اسرائیل خانه ما» به رهبری «آویگدور لیبرمن» و حزب دینی «شاس» به رهبری «ارییه ادرعی» هر دو باهم ۹ کرسی را تصاحب می کنند. حزب «یهودت هتوراه» ۷ کرسی، «صهیونیسم دینی» ۵ کرسی، «لیست یکپارچه عربی» ۵ کرسی و احزاب «میرتس» و ائتلاف «جبهه عربی برای تغییر» هر کدام ۴ کرسی به دست خواهند آورد.

در این نظرسنجی همچنین درخصوص هدف نتانیاهو از طولانی کردن مدت جنگ غزه ۵۳ درصد صهیونیست‌ها معتقدند که نخست وزیر این رژیم با این کار به دنبال نجات آینده سیاسی خود است و تنها ۳۵ درصد معتقدند که او به دنبال نابودی جنبش حماس است.

این نظرسنجی در شرایطی صورت گرفته که اختلاف‌های موجود در کابینه رژیم صهیونیستی و اعضای کنونی شورای جنگ از جمله بنی گانتس (وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی) و یوآو گالانت (وزیر جنگ کنونی رژیم صهیونیستی) به اوج خود رسیده است تا جایی که به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، نزدیک بود کار به درگیری فیزیکی بین نتانیاهو و گالانت بکشد.

از طرف دیگر، اختلاف بنی گانتس با نتانیاهو به حدی رسیده که وی در تظاهرات اخیر علیه کابینه در تل‌آویو شرکت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha