زنده روح: می‌گفتند مجیدی من را برای استقلال می‌خواهد/ از عرش به فرش رسیده بودم

تهران- ایرنا- هافبک گل‌گهر سیرجان گفت: در لیگ بیست و یکم از طرف باشگاه استقلال با مدیر برنامه‌های من صحبتی‌ها شد و گفته بودند فرهاد مجیدی خواهان من است اما این انتقال صورت نگرفت و من هم قرارداد خود را با گل‌گهر تمدید کردم.

به گزارش ایرنا، احمد زنده‌روح ستاره گل‌گهر سیرجان در لیگ بیستم در شرایطی توسط دراگان اسکوچیچ سرمربی وقت تیم ملی به اردوی این تیم دعوت شد که در لیگ بیست و یکم شرایط برای این هافبک کاملا متفاوت رقم خورد. او در روزهایی که در بهترین فرم خود قرار داشت سرباز شد و مجبور شد به تیم فجرسپاسی شیراز بپیوندد. او اگر چه با فجر در لیگ بیست و یکم حضور داشت اما با توجه به سقوط فجرسپاسی به لیگ یک، مجبور شد یک فصل دور از سطح اول فوتبال ایران، فوتبال خود را دنبال کند.

در شروع نیم فصل اول و با پایان خدمت سربازی زنده‌روح این هافبک به تیم سابق خود یعنی گل‌گهر سیرجان بازگشته است. از همین رو مصاحبه‌ای با این بازیکن داشتیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

سال ۱۴۰۲ چطور بود؟

خوشحال هستم که توانستم به گل‌گهر بازگردم. اتفاق خاص و مهمی که برایم رخ داد این بود که بالاخره خدمت سربازی را تمام کردم و راحت شدم. چند سالی بود که این موضوع مرا درگیر کرده بود و باید می‌رفتم. این موضوع زندگی مرا تحت شعاع خود قرار داد شاید اگر این اتفاق رخ نمی‌داد زندگی من جور دیگری رقم می‌خورد. ابتدا خیلی از این موضوع ناراحت بودم اما خدا را شکر این موضوع رفع شد و تجربیات خوبی را کسب کردم.

این اتفاق در بهترین شرایط برای تو رخ داد.

هر کس سرنوشتی دارد و برای من نیز قرار بود این اتفاق رخ دهد. من فصل خوبی را با گل‌گهر داشتم. به اردو تیم ملی هم دعوت شدم ولی این سربازی همه چیز من را دست‌خوش تغییر کرد. من با این موضوع کنار آمدم. روزهای دشواری را پشت سر گذاشتم و این بخشی از زندگی من بود که باید رخ می‌داد و از آن عبور می‌کردم. اکنون در گل‌گهر تلاش می‌کنم روزهای خوبی را رقم بزنم و خدا را شکر تا این لحظه این اتفاق رخ داده است. طبیعی است این اتفاق با چیزی که من می‌خواستم فاصله داشت و در بهترین دوران فوتبالی من رخ داد. ۲ سالی که می‌شد بهترین دوران من باشد با توجه به شرایط و اهدافی که داشتم برای من خیلی متفاوت رقم خورد و از هدفم دور شدم.

اوضاع در فجرسپاسی چطور بود؟

سال اول وضعیت به گونه‌ای بود که دلم برای این تیم ریشه‌دار سوخت. حق مردم شیراز است که یک تیم در لیگ برتر داشته باشند و این کوچکترین حق آنها خواهد بود. سالی که در لیگ حضور داشتیم شرایط خیلی بد بود. اختلافات درون تیمی و مدیریتی در باشگاه اوضاع را خراب کرد. این تیم به هیچ وجه شرایط عادی نداشت. ما مدت‌ها بود نمی‌بردیم و حتی گل نمی‌زدیم و در نهایت تیم سقوط کرد. برخی تصمیمات تیم را زیر و رو کرد و در نهایت این تیم ریشه‌دار به لیگ یک سقوط کرد. سالی که در لیگ یک حضور داشتم وضعیت خوب بود و کار بهتر پیش رفت.

زنده روح: می‌گفتند مجیدی من را برای استقلال می‌خواهد/ از عرش به فرش رسیده بودم

طرفدار پرسپولیس هستی یا استقلال؟‌

من هیچ وقت طرفدار تیم خاصی نبودم. رفته رفته که فوتبال را به صورت حرفه‌ای دنبال کردم فهمیدم نگاهت نیز در این خصوص باید حرفه‌ای باشد. شما باید طرفدار تیمی باشید که لباس آن را بر تن دارید و از جان و دل باید برای آن تیم بازی کنید. به اصطلاح باید به لباس و قراردادی که دارید متعهد باشید.

از این تیم‌ها پیشنهاد داشتید؟

در لیگ بیست و یکم از طرف باشگاه استقلال با مدیر برنامه‌های من صحبت شد و گفته بودند گویا فرهاد مجیدی خواهان من بود اما این انتقال صورت نگرفت و من هم قرارداد خود را با گل‌گهر تمدید کردم که در همان سال سرباز شدم و از گل‌گهر نیز جدا شدم.

هدفت در سال جدید چیست؟

سعی می‌کنم در راستای هدفی که باشگاه گل‌گهر در این فصل دارد قدم برداریم و امیدوار هستم امسال بتوانیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را نیز کسب کنیم. یک سری اهداف شخصی نیز در فوتبال دارم که امیدوارم شرایط ایده آل باشد و به ان برسم.

آن هدف تیم ملی است؟

بله. هر بازیکنی در هر شرایطی که قرار دارد بدون شک به دنبال این است که به تیم ملی برسد و هیچ بازیکنی وجود ندارد که بگوید به این موضوع فکر نمی‌کند. من در روزهای که به تیم ملی رسیدم همه چیز برایم عوض شد و یک شبه از عرش به فرش رسیدم. سربازی بین من و چیزی که دنبالش بودم فاصله انداخت و تلاش می‌کنم این فاصله را جبران کنم.

به دنبال لژیونر شدن هستی ؟

این موضوع برای بازیکنی به سن و سال من می‌شود گفت تقریبا محال شده است.

با بازیکنی بازی می‌کنید که سال‌ها در سطح اول اروپا بازی کرده است؛ نظرت در مورد روبرت تورس چیست؟

تورس هیچ نیازی ندارد من از او تعریف کنم. او سال‌ها در سطح اول فوتبال اروپا و لالیگا بازی کرده و کاپیتان اوساسونا بوده است. حضور او یک انرژی خاصی به بازیکنان داده و شما می‌توانید تاثیر حضور وی در گل‌گهر را به خوبی مشاهده کنید. باید به شما بگویم همه بازیکنان از کار کردن با این بازیکن لذت می‌برند. یکی از بارزترین خصوصیات تورس ارتباط خوبش با سایر بازیکنان و انتقال تجربیات و توصیه‌هایش است. او دوست دارد به همه کمک کند و این موضوع اثر خودش را روی تیم گذاشته. تورس حس کاپیتانی را هنوز دارد و به خوبی گل‌گهر را رهبری می‌کند.

زنده روح: می‌گفتند مجیدی من را برای استقلال می‌خواهد/ از عرش به فرش رسیده بودم

کار با مارینوس اوزونیدیس چطور است؟

مارینوس شخصیت ویژه و جالبی دارد که او را خاص کرده است و قطعا این مربی آقای خاص فوتبال ماست. او را هیچ وقت بدون انگیزه نمی‌بیند. در زمان تمرین و در زمان بازی همواره شور و شوق جالب توجهی را دارد. در هر شرایط انژری دارد و این موضوع را به تیم منتقل می‌کند و همواره تمرکز دارد. ابتدایی فصل او شناخت کافی از فوتبال ما نداشت و حالا رفته رفته توانسته شرایط را درک کند و همین موضوع تاثیر مثبتی روی روند گل‌گهر داشته است. امیدوار هستم با مارینوس موفق شویم به اهدافی که داریم برسیم.

نظر خودتان را در مورد این کلمات خیلی کوتاه بگوید:

کرمان: زادگاه

گل گهر : عشق

سربازی : تجربه

فجرسپاسی: دوست داشتنی

ماشین سازی: جایی برای شروع

تیم ملی: آرزو

روبرت تورس: پرفکت

امیر قلعه‌نویی: مدیر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha