تخصیص ۱۴۸۰میلیارد ریال اعتبار به کشاورزی استهبان برای خسارت سیل ۱۴۰۱

شیراز-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از اختصاص هزار و 480میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت سیل ۱۴۰۱ خبر داد و گفت:با پیگیری.های انجام شده، اعطای تسهیلات کم‌بهره برای مرمت آبگیرهای باغات انجیر خسارت دیده از سیل مرداد ماه سال قیل توسط کارگروه استان تأیید شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی اعیان منش دوشنبه در این باره اظهار کرد: با اطلاع رسانی به انجیردارانی که آبگیرهایشان به علت سیل تابستانه سال قبل آسیب دیده بود اسم‌نویسی انجام شد تا با تکمیل اطلاعات خسارت دیدگان موفق به اخذ بودجه شویم.

اعیان منش عنوان کرد: یک هزار و ۴۸۲ نفر از خسارت‌دیدگان به بانک‌های مسکن، صادرات، ملت و تجارت برای تشکیل پرونده اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند و این تسهیلات در حال پرداخت است.

امهال تسهیلات بخش کشاورزی شهرستان استهبان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان همچنین از امهال تسهیلات بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ افرادی که از سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ در بخش کشاورزی تسهیلات دریافت کرده‌اند و به علت حوادث غیرمترقبه، به ویژه خشکسالی موفق به بازپرداخت تسهیلات نشده‌اند برابر قانون مذکور سود و جرائم توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت و اصل تسهیلات با درخواست متقاضی به مدت سه سال امهال می‌شود.

اعیان منش اضافه کرد: به منظور اجرای این قانون، مرحله اول این طرح با سقف اصل مبلغ تسهیلات دریافتی ۵۰۰ میلیون ریال به دبیری مدیریت جهادکشاورزی در شهرستان استهبان اجرا شده و با توجه به شناور شدن اعتبار در سطح استان تاکنون تعداد ۱۰۷ نفر با مبلغی بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال توسط کارگروه شهرستان تایید و به کارگروه استان معرفی شده‌اند.

شهرستان استهبان در ۱۷۵ کیلومتری شیراز و در شرق استان فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha