۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85407891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه مردم ناظر تا پایان هفته جاری آماده ثبت مستندات تخلفات انتخاباتی در ایلام است

ایلام - ایرنا - رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: سامانه مردم ناظر شورای نگهبان تا پایان هفته جاری آماده ثبت گزارش های مردمی از تخلفات انتخابات اخیر است.

«مسعود صیدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم استانی های عزیز ایلامی می توانند مستندات و مشاهدات خود از تخلفات انتخاباتی را تا پایان هفته جاری در سامانه مردم ناظر ثبت کنند.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی نیز ۲ روز فرصت (تا فردا) اعتراض رسمی خود را در نتیجه انتخابات و تخلفات مورد نظرشان را در سامانه داوطلب ثبت و درج کنند.

صیدی ابراز کرد: باید علاوه بر ثبت اسناد در سامانه فوق، یک رونوشت از آنها به مدیران حوزه انتخابیه نیز ارائه شود.

وی ادامه داد: مستندات ثبت شده در این سامانه از سوی هیئت های نظارت و اجرایی بررسی و نتیجه آن به شورای نگهبان ابلاغ می شود.

دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام اضافه کرد: باید مستندات ثبت شده در این سامانه ها جهت بررسی متقن و قوی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز گذشته ۱۱ اسفندماه برگزار شد.

در پایان شمارش آرا فریدون همتی و سارا فلاحی از حوزه انتخابیه ایلام و اسداله چراغی از حوزه انتخابیه دهلران برای مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی برای مجلس شورای خبرگان رهبری بیشترین آرای صحیح ماخوذه را کسب کردند.

جمعیت استان ایلام در حال حاضر بر اساس اعلام ثبت احوال ۶۱۷ هزار و ۱۰۲ نفر است که حدود ۴۷۰ هزار نفر از این تعداد واجد شرایط رای دادن بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha