شعله‌ور شدن اوضاع کرانه باختری، جنگ در غزه و شمال را متوقف خواهد کرد

تهران- ایرنا- یک مسئول امنیتی رژیم صهیونیستی از شعله ور شدن اوضاع در کرانه باختری رود اردن بویژه با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ابراز نگرانی کرد و گفت که وقوع چنین امری، باعث توقف جنگ علیه نوار غزه و نبرد در شمال فلسطین اشغالی با حزب الله خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول ارشد امنیتی این رژیم گفت: اگر اوضاع در کرانه باختری طی ماه رمضان شعله ور شود، این موضوع بر اوضاع غزه و مرزهای شمالی با حزب الله تاثیرگذار خواهد بود و موجب توقف درگیری در این مناطق خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد که در صورت شعله ور شدن اوضاع کرانه باختری، نظامیان رژیم اسرائیل از نوار غزه و مرز شمال (فلسطین اشغالی) به سمت کرانه باختری گسل می‌شوند.

وی با اشاره به مواضع «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم درباره شهر اشغالی قدس و کرانه باختری و نقشه او برای اعمال محدودیت بیشتر بر فلسطینیان برای حضور در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان اعلام کرد: بن گویر حجم خطرات را درک نمی کند.

موضع گیری این مسئول ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی در حالی است که چندی قبل، «یوآو زیتون» تحلیلگر صهیونیست نیز اعلام کرده بود که نگرانی‌های زیادی در بین مقامات این رژیم درباره شعله ور شدن اوضاع در ماه رمضان وجود دارد که مهمترین فرصت برای مسلمانان است.

درحالی که ماه مبارک رمضان در سال های گذشته با وجود فشارهای رژیم صهیونیستی شاهد حضور تا ۱۵۰ هزار نمازگزار فلسطینی در مسجد الاقصی بوده است، بن گویر خواستار آن شده که در ماه رمضان تنها به چند هزار مسلمان اجازه ورود به مسجد الاقصی داده شود.

پیشتر رسانه‌های رژیم اسرائیل فاش کرده بودند که نتانیاهو با پیشنهاد بن گویر برای محدود کردن ورود فلسطینی‌ها به داخل مسجد الاقصی در ماه رمضان موافقت کرده است.

این درحالی است که دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» هشدار داده است که سیاست بن گویر منجر به شعله ور شدن درگیری های میدانی در تمام مناطق سرزمین های اشغالی فلسطین می شود و مسجد الاقصی را به کانون اتحاد فلسطینی ها تبدیل می کند.

تلاش مقامات و دستگاههای امنیتی رژیم صهیونیستی برای اعمال محدودیت بر ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان در حالی صورت می گیرد که حملات رژیم اشغالگر به عنوان بخشی از جنگ نسل کشی علیه مردم نوار غزه برای صد و پنجاهمین روز متوالی ادامه دارد و بر اثر این حملات تاکنون بیش از ۳۰ هزار فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، جان خود را از دست داده اند و بیش از ۷۱ هزار نفر آنها مجروح شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha