۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85408376
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزایش ۳۵ درصدی سکته‌ قلبی صهیونیست‌ها بر اثر جنگ غزه

تهران- ایرنا- تحقیقات انجام شده در سرزمین های اشغالی از افزایش میزان سکته‌های قلبی در بین صهیونیست‌ها به علت جنگ علیه نوار غزه و ترس و استرس ناشی از آن حکایت دارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، نتایج تحقیقات به عمل آمده در اراضی اشغالی از افزایش چشمگیر میزان سکته های قلبی در میان صهیونیست‌ها طی ماه‌های اولیه جنگ غزه حکایت دارد.

طبق تحقیقاتی که در بیمارستان «شعاری تسیدک» در قدس اشغالی به عمل آمده است، شمار افرادی که طی ماههای اول جنگ غزه سکته کرده‌اند، به شدت افزایش یافته است.

بر اساس این تحقیقات، طی سه ماه اول جنگ میزان سکته قلبی ۳۵ درصد افزایش یافته و این در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است.

براساس نتایج این تحقیقات، همچنین شمار افرادی که به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده‌اند، افزایش داشته است و ۲۹۵ نفر در جریان جنگ تحت درمان قرار گرفته‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل، ۲۶۱ نفر بوده است.

این نتایج حاکی است که علاوه بر آمار افزایش سکته های قلبی در میان صهیونیست‌ها، آمار افراد مبتلا به تپش قلب نیز افزایش زیادی داشته است.

میزان مرگ و میر ناشی از سکته قلبی نیز در این بیمارستان از ۳.۴ درصد سال قبل به ۴.۳ درصد زمان جنگ کنونی افزایش داشته است.

«العاد آشر» رئیس بخش قلب این بیمارستان گفت: ما به وضوح اثرات جنگ را شاهد هستیم. نگرانی، ترس و فشار محسوس است و ما هر روز در این بیمارستان آن را شاهد هستیم که همه این عوامل، میزان سکته های قلبی را افزایش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha