۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85408854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنگ سبز در مدارس دهلران نواخته شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85408854
زنگ سبز در مدارس دهلران نواخته شد

ایلام - ایرنا - زنگ سبز به طور نمادین در نخستین روز از هفته منابع طبیعی با شعار"منابع طبیعی با مشارکت مردم، برای مردم، هر ایرانی سه نهال " در مدرسه حضرت صدیقه(س) شهرستان دهلران نواخته شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دهلران، اظهار کرد: تلاش و کوشش در حراست و حفاظت از منابع طبیعی وظیفه تمام افراد جامعه است.

" مجید نادری" تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت مردمی، تشکل‌های مردمی، جوامع محلی برای افزایش حراست از منابع طبیعی مهم است.

وی به اجرای طرح یک میلیارد اصله درخت در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت : اجرای این طرح در مدت چهار سال می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه فضای سبز و جنگل کشور ایجاد کند و برای تحقق آن باید همه آحاد جامعه و دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

نادری به شرایط آب هوایی شهرستان دهلران اشاره کرد و گفت: از آنجایی که شهرستان داری مناطق بیابانی و هوای گرم است باید درخت متناسب با شرایط اقلیمی منطقه کاشت شود و در این راستا نیز اداره منابع طبیعی شهرستان نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری دهلران نیز در این مراسم با تاکید بر نقش دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در جامعه، اظهار کرد: رسالت دانش آموزان در عرصه فرهنگی و تبلیغات، تحلیل و ترویج این شعار منابع طبیعی "با مشارکت مردم، برای مردم هر ایرانی سه نهال" به صورت عملی است.

"نصراله پارسه" گفت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و برنامه دولت در در راستای طرح یک میلیارد اصله درخت اقدامات خوبی در شهرستان دهلران صورت گرفته است.

وی گفت: از آغاز اجرای این طرح تا کنون بیش از ۱۷پویش در سطح شهرستان با همکای مردم، جوامع محلی، سپاه، بسیج و دستگاه های دولتی و غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در منطقه گل بهار و بخش‌های زرین آباد و میمه انجام شده است.

پارسه به تداوم پویش‌ها در راستای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این پویش‌ها به صورت هفته‌ای با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف و جوامع محلی در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

۱۵ اسفندماه هر سال روز درختکاری نام گذاری شده است.

هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۲ اسفند برای گرامی‌داشت و یادآوری اهمیت درختکاری و نقش جنگل‌ها و منابع طبیعی در راستای تداوم زندگی بشر تعیین شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha