معاون استاندار اردبیل: دستگاه‌های اجرایی پژوهش‌های کاربردی را در اولویت قرار دهند

اردبیل - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل بر لزوم اولویت دادن به پژوهش‌های کاربردی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی پژوهش‌هایی را مد نظر قرار دهند که منجر به کاهش مشکلات مردم شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از استانداری اردبیل، کاظم دبیر در جشنواره تجلیل از بانوان پژوهشگر برگزیده در عرصه اشتغال و کارآفرینی اظهار کرد: پژوهش برای تولید علم و ثروت رغبت ایجاد می‌کند و هر چه بیشتر انجام شود به همان میزان موجب تقویت حرکت در مسیر علم می‌شود.

وی با اشاره به منابع و ظرفیت‌های ثروت‌آفرین در کشور و استان اردبیل افزود: توجه به تقویت علم و پژوهش در تبدیل ظرفیت‌های ثروت‌آفرین به رفاه مردم دارای اهمیت است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل ادامه داد: پژوهش‌های بایگانی شده کارآیی ندارد و بهتر است به سمت مطالعات و پژوهش‌های کاربردی و عملگرا حرکت کنیم تا بتوانیم در این حوزه به نتایج مثبت و سازنده دست یابیم.

اقتدار یک کشور وابسته به یافته‌های پژوهشی و تولید علم است

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این مراسم علم و پژوهش را اولین راهبرد کلان در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و پژوهش را دغدغه جوامعی دانست که در فکر پیشرفت هستند.

افسانه جهانی افزود: اقتدار و عزت یک کشور وابسته به یافته‌های پژوهشی و تولید علم است و لذا نظام سلطه تلاش می‌کند کشورهای اسلامی را از دانش و ارتقای علمی دور نگه دارد.

وی سهم بانوان در پیشرفت کشور را قابل تامل دانست و گفت: در راستای جلب مشارکت بانوان در فعالیت‌های پژوهشی و علمی، با برگزاری جشنواره پژوهشی برای بانوان استان اردبیل، طی فراخوانی پژوهش‌های بانوان گردآوری و به مرحله داوری ارسال شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به انتخاب سه پژوهش برتر بانوان اظهار کرد: برای سال‌های آینده نیز تلاش می‌شود این جشنواره پرشکوه‌تر برگزار شود و پژوهش در خدمت تولید، اشتغال و کارآفرینی قرار بگیرد.

وی داشتن پشتوانه علمی برای موفقیت در کارها را یادآور شد و بیان کرد: در راستای آموزش و توانمندسازی بانوان برای اشتغال و اقدامات تسهیلگرانه و حمایتی، هر چه پشتوانه علمی قوی‌تر باشد، موفقیت به همان میزان بیشتر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha