۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85409087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از پنج میلیون اصله نهال در زنجان تولید شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبر: 85409087
بیش از پنج میلیون اصله نهال در زنجان تولید شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: تاکنون با مشارکت بخش خصوصی پنج میلیون اصله نهال در استان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسن حسینی روز سه شنبه در مراسم درختکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی با بیان اینکه در خصوص تولید نهال مشکلی نداریم، افزود: توزیع نهال از ۱۰ روز گذشته در استان آغاز شده است و تا زمان اتمام نهال های موجود در خزانه ادامه می یابد.

حسینی افزود: به لحاظ شرعی موظف به کاشت درخت هستیم و اکنون این مساله با شرایط موجود و طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به یک تکلیف اجتماعی نیز تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: نهال‌هایی که تولید و کاشته می‌شوند با توپوگرافی و اقلیم استان سازگار هستند و به هیچ وجه وارداتی نیستند.

این مسوول با بیان اینکه جنگل‌ها ریه‌های کره زمین هستند ولی امروزه وضعیت خوبی ندارند، گفت: اولین نقش حیاتی درخت در تولید اکسیژن است و هر هکتار جنگل حدود ۲.۵ تن اکسیژن تولید می کند.

حسینی ادامه داد: تعدیل آب و هوا، اکوتوریسم، حفظ آبخوان‌ها، جلوگیری از آلودگی هوا و جلوگیری از فرسایش خاک از اثرات کاشت درخت است.

۴۰ درصد به فضای سبز زنجان افزوده شد

شهردار زنجان نیز در این مراسم، گفت: طی ۲ سال گذشته ۴۰ درصد به فضای سبز زنجان افزوده شد.

علیرضا فیروز فر افزود:زنجان مشکلات عمده‌ای در خصوص آبیاری فضای سبز داشت و ۹۰ درصد آبیاری به صورت دستی بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته پروژه مکانیزه کردن آبیاری انجام شد که اکنون با پیشرفت قابل توجهی رو به رو است، اضافه کرد: پیش بینی می شود به زودی ۱۰۰ درصد آبیاری فضای سبز شهر زنجان به طور مکانیزه انجام شود.

فیروزفر با تاکید بر اینکه فضای سبز زنجان افزایش یافته است، افزود: تا سال ۱۴۰۰، تعداد پارک‌های قابل استفاده شهر زنجان ۳۶ مورد بود که امروز به ۶۰ پارک رسیده است.

به گفته مسوول مدیریت شهری زنجان امسال ۱۵ پارک و سال گذشته ۹ پارک به بهره‌برداری رسید و هم اکنون نیز بزرگترین بوستان شمال غرب نیز در شهر زنجان به مساحت ۶.۵ هکتار در حال احداث است.

وی با بیان اینکه این پروژه تاکنون پیشرفت ۷۰ درصدی دارد، اضافه کرد: طبق پیش بینی ها این بوستان در پایان تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

در پایان این مراسم غرس نهال در نهالستان کوشکن زنجان انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha