بهای تمام‌شده آب شرب تولیدی در آذربایجان‌غربی پنج برابر دریافتی از مشترکان است

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: هزینه بهای تمام شده آب شرب تولیدی در استان، پنج برابر دریافتی از شهروندان است که نشان می دهد این شرکت ضررهای زیادی را در این حوزه متحمل می شود.

محمد اشرفی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بهای تمام شده هر مترمکعب آب شرب در ارومیه ۵۰ هزار ریال است که از شهروندان ۱۰ هزار ریال دریافت می شود.

وی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که هزینه های بسیار زیادی برای تولید و توزیع آب شرب در ارومیه صورت می گیرد و باید شهروندان دقت زیادی در مصرف آن داشته باشند.

وی اظهار کرد: بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند که برای آبرسانی به آنها یک هزار و ۴۲ چاه، ۷۷۵ چشمه، ۳۶ قنات و همین طور آب های سطحی از پشت سدها مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: میزان تولید آب زیرزمینی ۱۱ هزار لیتر در ثانیه و سطحی پنج هزار و ۱۴۵ لیتر درثانیه بوده که مجموع آنها به ۱۷ هزار در ثانیه می رسد.

اشرفی گفت: ۶۰۰ هزار مترمکعب مخزن در مدار آبرسانی در آذربایجان غربی وجود دارد و آب تولیدی با استفاده از ۶ هزار کیلومتر خط انتقال و ۱۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع به مشترکان می رسد.

وی افزود: ۳۰ تا ۴۰ درصد شبکه آبرسانی در آذربایجان غربی فرسوده بوده و اعتبارات اصلاح شبکه نیز قابل توجه نیست.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد اتفاقاتی که در شبکه رخ می دهد، به علت فرسودگی شبکه است و اصلاح آن نیز هزینه زیادی دارد به طوری که هر کیلومتر لوله گذاری جدید نیازمند ۱۵ تا ۸۰ میلیارد ریال هزینه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha