شناسایی موانع کسب و کار به روش علمی در دستور کار وزارت صمت است

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر محیط کسب‌ و کار وزارت صمت گفت: شناسایی و تدوین موانع کسب و کار به شیوه علمی از برنامه‌های دارای اولویت وزارت صمت محسوب می‌شود که سال آینده نیز با قوت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لیلا مرادی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت پل فیلم در قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای شناسایی این مشکلات در قالب تفاهم نامه‌ای با دانشگاه تهران از ظرفیت علمی نخبگان دانشگاهی نیز استفاده شده است.

وی اضافه کرد: به واسطه این مطالعات شمایل کلی از فضای کسب و کار کشور طرح می‌شود که در آینده اگر به نتیجه برسد موانع را به صورت دقیق و برنامه کابردی از میان برخواهیم داشت.

مرادی بیان کرد: حمایت از کسب وکارها در دولت سیزدهم نه تنها با طرح مسائل مرتبط با صدور مجوزها، بلکه در بحث قوانین نیز به دنبال رفع موانع تولید و موضوعات مخل اقتصادی است که در این راه با وزارت اقتصاد و دارایی کارهایی در دستور کار قرار گرفته است.

این مسوول ادامه داد: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، جریانی تحت عنوان «صنعت دانش بنیان» در بدنه وزارت صمت آغاز به کار کرد که در راستای ارایه بسته های حمایتی بوده است.

مدیرکل دفتر محیط کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بیشترین حمایت‌های این وزارتخانه از فعالیت‌های دانش بنیان، موضوعاتی همچون تامین منابع مالی، خدمات کسب وکار، مسائل گمرکی، تامین ارز یا ترخیص کالا و موضوعات مالیاتی با سایر دستگاه ها بوده است.

مرادی یادآور شد: وزارت اقتصاد در مشارکت ، تعامل و همکاری با وزارت صمت همواره طرح های متعددی را برای شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل دفتر محیط کسب‌ و کار وزارت صمت روز سه شنبه به منظور بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک کاسپین به استان قزوین سفر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha