۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۱
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85409537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نمایش خسته کننده جنایتکاری جنگی به نام «گانتس» در واشنگتن

تهران- ایرنا- یک تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به سفر «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا و القای گسترده رسانه های غربی و صهیونیستی مبنی بر وجود اختلاف میان واشنگتن و تل آویو درباره جنگ علیه غزه تاکید کرد: گانتس همانند نتانیاهو جنایتکار جنگی است و کاخ سفید در جنایات تل آویو شریک است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در روزنامه رای الیوم با اشاره به سفر گانتس به آمریکا و نمایشی که درباره اختلاف میان دولت بایدن و نتانیاهو به راه افتاده، نوشت: لطفا شعور ما را زیر سئوال نبرید زیرا ما آنقدر احمق نیستیم که کمدی و نمایش خسته کننده و ضعیف شما را با کارگردانی و بازی ضعیف باور کنیم. اگر بایدن در مواضع خود جدی است آسانترین راه این است که ناوهای هواپیمابر خود را به سواحل غزه با کمک‌های بشردوستانه اعزام و ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کند، اما او تاکنون کوچکترین اشاره‌ای به آتش بس نکرده است. او از امتیاز وتو در شورای امنیت علیه پیش نویس قطعنامه مطرح شده از سوی الجزایر استفاده کرد. بایدن در دروغگویی، گمراه کردن و به سخره گرفتن دیگران از نتانیاهو پیشی گرفته است.

وی افزود: بنی گانتس تفاوتی با نتانیاهو ندارد و حامی کشتار افراد بی گناه در غزه و کرانه باختری است. حضور گانتس در همه جلسات کابینه جنگ در وهله اول به مثابه این است که او جنایتکار جنگی است. گانتس جنایتکار جنگی است و دستش به خون ۳۰ هزار شهید فلسطینی آغشته است و اشتباه و جنایت است که گانتس به عنوان کبوتر صلح معرفی شود.

این تحلیلگر بیان کرد: گانتس جنایتکار جنگی است و تلاش آمریکا برای بهبود چهره او و شستن دست هایش از خون کودکان غزه به مثابه جنایتی از سوی واشنگتن در عالی ترین سطوح است. این ژنرال صهیونیست باید به دادگاه جنایات جنگی و ضدبشری معرفی شود تا به مجازات برسد. نبرد ما به عنوان فلسطینی با نتانیاهو و حزبش نیست بلکه با پروژه آپارتاید است. آنچه کابینه نتانیاهو را ضعیف کرده و می کند، گانتس و دعوت او به آمریکا نیست بلکه پایداری مثال زدنی مردان مقاومت و فرماندهان آنها در غزه و جانفشانی و طوفان آنهاست که پروژه آپارتاید صهیونیستی را از بنیان متزلزل کرده است.

وی بیان کرد: در شگفت هستیم که برخی از اظهارات کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نگرانی او درباره اوضاع انسانی در غزه و درخواست از تل آویو برای اقدامات بیشتر برای ارسال کمک به غزه تمجید می کنند. چه موضوع جدیدی هست که شایسته تقدیر و تحسین باشد؟ دولت بایدن همانند رئیس آن، صهیونیستی ترین دولت تاریخ آمریکا است و نتانیاهو بر آن سیطره دارد. آمریکا شریک جنگ خونین غزه است و مسئولیت بزرگی در جنگ کشتار و پاکسازی نژادی در غزه دارد و دروغ بودن همه ادعاهای دموکراسی و حقوق بشری او برملا شده است. غزه بایدن و حزب دموکرات را در انتخابات آینده سرنگون خواهد کرد.

عطوان تاکید کرد: تنها راهی که در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی جواب می دهد، به کارگیری زبان زور است که برادران ما در یمن با شجاعت و مردانگی و به شکل بی سابقه انجام می دهند. اگر عقب نشینی هم از سوی دولت بایدن باشد، به سبب عملکرد این مردان و همبستگی موشکی و عملی آنها با غزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha