۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85409759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص هشت هزارو ۵۰۰ هکتار اراضی صنعتی کشور به فضای سبز

کرج - ایرنا - معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام کرد: هشت هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرکهای صنعتی کشور به فضای سبز اختصاص یافته که تاکنون ۱۶ میلیون نهال دراین اراضی کاشته شده است.

به گزارش ایرنا، "روح الله ابراهیمی " روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی که در تصفیه خانه شهرک صنعتی امید البرز برگزار شد،‌ گفت: این میزان ۱۰ درصد کل اراضی شهرکهای صنعتی کشور را تشکیل می دهد و تاکنون حدود ۱۴ هزار کیلومتر شبکه آبیاری قطره ای در فضای سبز شهرک های صنعتی کشور ایجاد شده است.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران استفاده از روش‌های نوین آبیاری با توجه به محدودیت منابع آبی کشور را یکی از اصول مهم صیانت از منابع آبی کشور دانست و ادامه داد: در بیشتر استانهای کشور با تنش‌های آبی مواجه هستیم و تامین آب پایدار به ویژه در حوزه فضای سبز یک دغدغه جدی به شمار می‌رود که برای رفع این مشکل، استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها یکی از رویکردهای مهم این سازمان محسوب می‌شود.

ابراهیمی اظهار کرد: در زمان حاضر حدود ۶۵ هزار متر مکعب در شبانه روز ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است که عمده پساب تصفیه شده آن برای مصارف فضای سبز استفاده می‌شود.

وی توجه به پساب تصفیه‌خانه‌های خارج از شهرک را یکی از رویکردهای مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برشمرد و عنوان کرد: حدود یک هزار و ۹۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری سراسر کشور برای شهرک‌های صنعتی خریداری شده و موضوع انتقال آن در دست انجام است که از این میزان، عمده آن به مصرف فضای سبز خواهد رسید.

۱۶۳ هکتار درختکاری در شهرک های صنعتی البرز

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز در این آیین اعلام کرد: تاکنون ۱۶۳ هکتار عرصه درخت کاری و فضای سبز در شهرکهای صنعتی استان ایجاد شده است.
"حمیدرضا عقاب نشین" با اشاره به کاشت حدود ۱۷ هزار نهال در شهرک صنعتی امید البرز اظهار کرد: امسال ۱۶۰ هزار اصله نهال در کل شهرکهای صنعتی استان البرز غرس شده و طی برنامه ای مشترک با منابع طبیعی استان البرز، ایجاد کمربند سبز و کاشت درخت در مسیر شهرکهای صنعتی شهرستان اشتهارد را در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز گفت : تلاش ها بر این است تا سطح فضای سبز شهرکهای صنعتی البرز به ۲۰۰ هکتار برسدضمن آنکه برای استفاده از پساب بازچرخانی شده ، نیز برنامه ریزی صورت گرفته است.

استان البرز حدود سه هزارو۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha