۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85409879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳۰۰ مددجوی بهزیستی اصفهان، وام اشتغال دریافت کردند

اصفهان-ایرنا- معاون توانبخشی اداره بهزیستی استان اصفهان گفت: سه هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان معلول تحت پوشش این اداره از ابتدای سالجاری تاکنون از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شده‌اند.

سیدکمال صدیقی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ارائه این تسهیلات تا پایان سال ادامه دارد و در این زمینه بهزیستی یک تعهد کشوری و استانی و در پی آن اعتباراتی در اختیار دارد که وفق آن در زمینه تسهیلات اشتغال طبق بند الف تبصره ۱۸ (تلاش و برنامه‌ریزی مناسب برای توانمندسازی جامعه هدف) اقدام کرده است .

وی اضافه کرد: آن عده از مددجویان که در رسته تولیدی و غیرتولیدی هستند از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌ها و نیازهای جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی اشتغال و درآمد پایدار است تا افراد نیازمند کمتر وابسته به پرداخت مستمری از طریق بهزیستی باشند، افزود: تعهد استانی اشتغال مدجویان معلول بهزیستی برای چهار هزار و ۴۵۴ نفر و تعهد کشوری ۶ هزار و ۲۰۰ نفر بوده است که آن دسته از افرادی که امکان خود اشتغالی ندارند به کارفرمایان معرفی و مشوق‌هایی به آنها داده می‌شود.

معاون توانبخشی اداره بهزیستی اصفهان تصریح کرد: آن عده مددجویان مشاغلِ خویش‌فرما بسته به اینکه در کدام رده تولیدی یا غیرتولیدی حضور دارند نیز تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای تسهیلات مشاغل غیرتولیدی یک میلیارد و۵۰۰ میلون ریال و مشاغل تولیدی سه میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که پس از بررسی پرونده مددجو بشرط داشتن پروانه کسب و گواهی فنی و حرفه‌ای و در صورتی که تاکنون وامی دریافت نکرده باشد، تسهیلات را دریافت می‌کند.

صدیقی با اشاره به ارائه مشاوره شغلی به افراد برای اشتغال در حوزه خویش‌فرمایی و کارفرمایی گفت: کارفرما موظف است حق بیمه و حقوق افراد را بر اساس ضوابط اداره کار بپردازد و از سوی دیگر بهزیستی نیز مُشوق‌هایی برای ارتقاء سطح کارایی کارفرمایان درنظر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اگر کارفرمایی فرد معلول مددجویی را به کار بگمارد اما او توان انجام کار واگذار شده را نداشته باشد، بهزیستی ۵۰ درصد از حقوق فرد ناتوان را می پردازد کمااینکه تاکنون ۲۶۰ میلیارد ریال به کارفرمایان استان پرداخت شده است .

معاون توانبخشی اداره بهزیستی استان اصفهان گفت:یکی از موارد که بهزیستی برای درآمدزایی معلولان و افراد تحت پوشش دنبال می‌کند، نصب پنل خورشیدی است که ۱۵۶ مورد از ابتدای سالجاری تاکنون در پشت بام منازل یا زمین‌های بدون استفاده این افراد نصب شده است که درآمد ثابتی برای این افراد باشد.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۳۲ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان قرار دارند که از این تعداد ۲۹ هزار معلول جسمی حرکتی، ۲۴ هزار معلول ذهنی، ۱۲ هزار معلول اعصاب و روان، ۱۳ هزار معلول شنوایی، هفت هزار معلول بینایی، ۲۱ هزار سالمند و مابقی جزو سایر معلولیت‌ها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha