۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85409923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدوین طرح آمایش سرزمینی ورزش همدان کلید خورد

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبر: 85409923
تدوین طرح آمایش سرزمینی ورزش همدان کلید خورد

همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان بر آماده‌سازی طرح آمایش سرزمین حوزه ورزش این استان ظرف چهار ماه آینده تاکید کرد و گفت: از کارشناسان ورزش استان همدان خواسته شده ظرف این مدت نسبت به ظرفیت سنجی شهرستان‌ها به تناسب هر رشته مستعد و اجرای طرح اقدام کنند.

علی حقیقی روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح آمایش سرزمینی ورزش در راستای تحقق عدالت ورزشی و هدر نرفتن سرمایه‌های ورزش در چهار ماه آینده آماده می‌شود.

وی اضافه کرد: عملیاتی کردن طرح آمایش سرزمینی به شناسایی استعدادهای ورزشی در نقاط مختلف کشور کمک می‌کند و استان همدان با شناسایی رشته‌های مستعد و قهرمان پرور در نقاط مختلف، نسبت به پوشش حمایتی و تامین نیازها اقدام خواهد کرد.

حقیقی بیان کرد: این طرح یک برنامه ریزی ۱۰ ساله است که در ۲ بازه زمانی ۵ ساله اجرایی خواهد شد که در مجموع می‌تواند با یک نگاه عادلانه و تخصصی به ورزش، این حوزه را متحول کند.

تدوین طرح آمایش سرزمینی ورزش همدان کلید خورد

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: در این طرح ۲ موضوع مهم مورد نظر و تاکید است که ابتدا به شناسایی امکانات و اماکن ورزشی موجود در استان باید پرداخت و همچنین تمامی امکانات ورزشی که در اختیار اداره‌ها و نهادهای مختلف از جمله شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، مجموعه‌های کارگری، مجموعه‌های نیروهای مسلح و سایر ارگان‌ها است، فهرست‌برداری شده و پس از آن در سامانه‌ای که به همین منظور آماده شده، ثبت می‌شود.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اجرای طرح آمایش سرزمینی در استان‌ها سبب شناسایی استعدادهای برتر ورزشی در تمام مناطق کشور می‌شود، افزود: این طرح از هدر رفت و تضییع بودجه در ورزش جلوگیری و اسباب یک تحول اساسی در ورزش در بحث قهرمانی می‌شود.

علی ضمیری کامل افزود: طرح آمایش سرزمینی چندسال قبل نیز مدنظر بود اما اجریی نشد ما اکنون در طرح جدید رشته‌های مستعد در هر منطقه شناسایی شده و در آینده از سوی وزارت ورزش و جوان و اداره کل استان‌ها و اداره‌های شهرستان‌ها به این رشته‌های ورزشی بیشتر توجه خواهد شد.

وی افزود: ضرورت تجمیع و استفاده بهینه از امکانات، ظرفیت‌ها و اماکن ورزشی سازمان‌ها و نهادهای مختلف به منظور افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در بودجه و اعتبارات کشور، یکی از مسائل مهم در نظر گرفته شده در طرح آمایش سرزمینی ورزش است که با استفاده از آن تمام امکانات ورزشی موجود در هر منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفته تا در آینده از همه این ظرفیت‌ها برای ارتقای ورزش در جامعه استفاده شود.

ضمیری کامل خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر کشتی در استان همدان علاقه‌مندان و استعدادهای بیشتری دارد، باید شرایط برای حمایت از این رشته و ورزشکارانش بهتر شود تا زمینه شکوفایی بهتر و بیشتر کشتی‌گیران در این استان بهتر از گذشته باشد.

وی یادآور شد: از این پس در واگذاری اماکن ورزشی نیز استانداردهایی مورد توجه خواهد بود که طبق آن، این مراکز به گونه‌ای واگذار شوند که بالاترین بهره‌وری را برای مردم داشته باشند.

معاون توسعه ورزش همدان با بیان اینکه اجرای طرح آمایش سرزمینی در استان‌ها سبب شناسایی استعدادهای برتر ورزشی در تمام مناطق کشور می‌شود، افزود: این طرح از هدر رفت و تضییع بودجه در ورزش جلوگیری و اسباب یک تحول اساسی در ورزش در بحث قهرمانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا پیش بینی فعالیت ۱۵ رشته ورزشی در قالب طرح آمایش سرزمین ورزش استان همدان مدنظر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha