بهره‌برداری از طرح ۲ هزار هکتاری جنگل‌کاری درتهران؛ استفاده از درختان مثمر برای نخستین بار

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان‌ بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از بهره‌برداری ۲ هزار هکتار جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد مختاری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مراسم درختکاری در منطقه شرق تهران، گفت:‌ طرح کمربند سبز شهر تهران به مساحت ۵۰ هزار هکتار سال ۷۳ در هیات دولت به تصویب رسید و به شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز به عنوان مجری ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: این طرح در سال ۱۳۶۵ با جدیت از جنوب شهر تهران آغاز شد و امروز ۴۸ هزار و ۶۲۰ هکتار از طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز شهر تهران اجرایی شده است و امیدواریم تا پایان اسفند سال آینده این طرح به طور کامل تکمیل شود.

مختاری افزود: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب یک هزار و ۲۵۰ و یک هزار و ۵۰۰ هکتار از طرح کمربند سبز انجام شده بود و امسال و برای نخستین بار در روز گذشته ۲ هزار هکتار از طرح کمربند سبز تهران اجرایی شد که با حضور شهردار تهران و رییس قوه قضاییه به بهره‌برداری رسید. این درحالی است که هر ساله بطور میانگین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هکتار توسعه کمربند سبز شهر تهران در سال‌های گذشته انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در تشریح تفاوت توسعه کمربند سبز شهر تهران برای سال جاری در مقایسه با سال‌های قبل ادامه داد: امسال برای نخستین بار بیش از ۶۰ درصد از ۲۰۰۰ هکتاری که به بهره‌برداری رسیده به درختان مثمری مانند سیب، آلو، گردو، آلوچه، گلابی، زردآلو و... اختصاص داده شده که براساس شرایط اقلیمی در ۱۲ نقطه‌ای که این ۲۰۰۰ هکتار در آنها انجام شده است، کاشته شده‌اند.

مختاری اضافه کرد: برای نخستین بار در این ۲ هزار هکتار ۲۵۰ هکتار باغ میوه با بهره‌گیری از آب‌های زیرسطحی در محدوده شهران‌ یعنی شمال بزرگراه شهید بابایی اجرایی شده و این ۲۰۰۰ هکتار در ۱۲ نقطه در مناطق مختلفی همچون منطقه ۵، ۲، ۴، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اجرایی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha