ارزانترین بلیط هواپیما استانبول به تهران برای کدام روزهاست؟

اغلب مسافران دوست دارند ارزان‌تر سفر کنند ومدیریت خوبی روی هزینه‌های سفر خارجی خود داشته باشند. همین موضوع جستجو برای ارزانترین بلیط هواپیما استانبول به تهران را رایج کرده است. یکی از موارد مهمی که روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذاردوبه‌سادگی بعث حذف یا اضافه‌شدن برخی مواردبه قیمت بلیط هواپیما می‌شود، زمان سفر است.

یکی از بهترین راه‌ها برای سفر از استانبول به تهران استفاده از سفر هوایی است. مسافران زیادی در این مسیر تردد دارند و می‌تواند بلیط پرواز را محبوب‌ترین راه برای سفر از ایران به ترکیه یا مسیر عکس آن دانست. ازآن‌جا که ایران و ترکیه همسایه هستند، استفاده از اتوبوس و قطار هم برای سفر بین شهرهای این دو کشور میسر شده است ولی معمولا راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای سفر همان هواپیما است.

اغلب مسافران دوست دارند ارزان‌تر سفر کنند و مدیریت خوبی روی هزینه‌های سفر خارجی خود داشته باشند. همین موضوع جستجو برای ارزانترین بلیط هواپیما استانبول به تهران را رایج کرده است. یکی از موارد مهمی که روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارد و به‌سادگی بعث حذف یا اضافه‌شدن برخی موارد به قیمت بلیط هواپیما می‌شود، زمان سفر است.

این که شما در چه بازه یا ماهی از سال سفر می‌کنید، کدام ایام را برای شروع سفر خود درنظر گرفته‌اید و حتی روز هفته‌ای که در آن سفر می‌کنید، روی قیمت بلیط هواپیما از تهران به استانبول و دیگر مسیرها تاثیر می‌گذارد. در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که در کدام روزها می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما از استانبول به تهران یا مسیر عکس آن را پیدا کنید. اگر دوست دارید درباره این موضوع اطلاعاتی داشته باشید یا قرار است در آینده‌ای نزدیک با هواپیما سفر کنید، حتما این مقاله را خوانده و آن را با دوستان و همکاران خود نیز به اشتراک بگذارید. موضوع را با توضیح کوتاهی درباره قیمت بلیط تهران به استانبول آغاز می‌کنیم.

ارزانترین بلیط هواپیما استانبول به تهران برای کدام روزهاست؟

قیمت بلیط تهران به استانبول

همه ما دوست داریم درباره ارزانترین بلیط هواپیما استانبول به تهران بدانیم. با نگاهی ساده به برخی سایت‌های فروش بلیط هواپیما می‌دانید که قیمت بلیط‌ها اختلاف زیادی با هم دارند. همان‌طور که در قسمت قبل گفته شد، عوامل زیادی روی قیمت بلیط تهران به استانبول تاثیر می‌گذارند. با تغییر هریک از این عوامل ممکن است قیمت بلیط کم یا زیاد شود. نوع بلیط هواپیما یکی از اولین موارد موثر روی قیمت بلیط است. پروازها انواع مختلفی دارند و با امکانات و خدمات هواپیما به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. انواع بلیط، بلیط‌های اکونومی، بیزینس و فرست‌کلاس برخی از گزینه‌های خرید بلیط هواپیما هستند که طبیعتا قیمت‌های متنوعی هم دارند. اما هنوز ممکن است بگویید پروازهایی مشابه ممکن است قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. علت این موضوع چیست؟

نوع بلیط (چارتری یا سیستمی)، تاریخ سفر، از نظر بازه زمانی، ماه سفر و حتی روز سفر در هفته، یک‌طرفه یا دوطرفه بودن بلیط، داخلی یا خارجی بودن ایرلاین و امکانات اضافه پرواز از دیگر عواملی هستند که باعث می‌شوند شما بلیط تهران استانبول را با قیمت‌های متفاوتی ببینید. در قسمت‌های بعدی این مقاله قصد داریم درباره زمان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر قیمت بلیط هواپیما بیشتر توضیح دهیم و بگوییم که در چه زمان‌هایی می‌توان ارزان‌ترین بلیط تهران استانبول را خرید.

ارزانترین بلیط هواپیما استانبول به تهران برای کدام روزهاست؟

چرا زمان خرید روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر دارد

بلیط‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از ان‌ها بلیط‌های چارتر هستند. بلیط‌های چارتر را برخی سازمان‌ها یا شرکت‌ها قبل از سفر می‌خرند و از اره‌های مختلف به مسافران حقیقی می‌فروشند. این موضوع باعث می‌شود تا شرکت‌ها بتوانند با خرید گروهی تخفیف خوبی را از شرکت‌های هواپیمایی بگیرند. حال شرکتی که می‌خواهد بلیط چارتر را به مسافران بفروشد سعی می‌کند تا در روزهای خلوت‌تر انگیزه بیشتری برای انتخاب آن‌پرواز برای مسافران ایجاد کند. همین موضوع باعث خواهد شد تا قیمت‌ها بلیط‌های چارتری با هم فرق داشته باشند و یکی از دلایل اصلی آن، زمان سفر باشد. اما زمان سفر چرا باید روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر بگذارد؟ در چنین شرایطی ارزانترین بلیط هواپیما استانبول به تهران در چه روزهایی فروخته می‌شود؟

تعداد مسافران و متقاضیانی که دوست دارند در یک روز خاص سفر کنند باعث افزایش تقاضا برای خرید بلیط می‌شود. به همین راحتی در روزهایی که مشتری‌های بیشتری برای یک بلیط خاص وجود دارد انواع تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه کم‌رنگ‌تر می‌شوند و مسافران باید بلیطی که می‌خواهند را با قیمت بالاتری بخرند. حال باید بدانیم که چه روزهایی تعداد مسافران و متقاضیان خرید بلیط هواپیما از تهران به استانبول کم‌تر است تا کم‌ترین قیمت را پیدا کنیم. البته ممکن است گاهی الگوریتم‌های این موضوع متفاوت باشند ولی به‌صورت‌کلی به همین شکل رفتار می‌شود که شما می‌توانید آن را بررسی کنید. در قسمت بعدی درباره ارزان‌ترین روزهای هفته برای خرید بلیط تهران به استانبول توضیح می‌دهیم.

ارزان‌ترین روز برای خرید بلیط استانبول به تهران

معمولا در روزهای تعطیل و مناسب‌های خاص، تعداد مسافرانی که بین دو کشور ایران و ترکیه سفر می‌کنند بیشتر است. روزهای نزدیک آخر هفته مانند پنج‌شنبه و جمعه و حتی چهارشنبه و شنبه در اولویت‌های مسافران برای سفر هستند که تقریبا دلیل آن برای همه ما واضح است. برای این که بتوانید بلیط خود را با قیمت پایین‌تری بخرید بهتر است برای روز پرواز خود، زمان مناسبی مانند روزهای وسط هفته را انتخاب کنید. دوشنبه و سه‌شنبه و در رتبه بعدی یکشنبه از بهترین روزها برای پیداکردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما در مسیر تهران به استانبول هستند.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha