۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85410124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت دامپزشکی یزد در رمضان و نوروز با مشارکت ۳۴ تیم تشدید می‌شود

یزد- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: ۳۴ تیم ثابت و سیار در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز در این استان فعال هستند که از این تعداد، ۱۳ اکیپ ثابت و ۲۱ اکیپ سیار هستند و در ۲ شیقت کاری از هشت صبح تا ۲۰ شب فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا، "علی فاتیحی‌نیا" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این طرح ۵۵ نفر فعالیت دارند، گفت: طرح یاد شده از ۱۹ اسفندماه آغاز و تا ۲۲ فروردین سال دیگر ادامه دارد.

به گفته وی این اکیپ ها بر ۴۵۰ واحد فراورده های خامی و دامی نظارت می کنند و در صورت مشاهده تخلف با خاطیان برخورد می کنند و مردم هم می توانند در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

این مسوول به طرح واکسینه دام هم اشاره کرد و یادآور شد: امسال ۱۱۶ هزار راس دام سنگین و ۷۴۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند؛ همچنین هفت هزارو ۷۳ قلاده سگ علیه هاری و ۲۵۹ هزار راس گوسفند و ۱۹۱ هزارو ۷۷۵ راس بز نیز واکسینه گردیدند.

وی به صادرات دامی و خامی هم اشاره کرد و اظهار داشـت: امسال ۷۰ تن محصولات لبنی، یکهزار و ۳۴۰ تن پنجه پای مرغ، ۳۳۵ تن تخم مرغ خوراکی و یکهزارو ۱۰ قطعه کبک زنده از استان به کشورهای خارجی صادر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha