۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبر: 85410408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زارعی: طلای علیپور بهترین اتفاق سنگنوردی ایران بود

۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبر: 85410408
زارعی: طلای علیپور بهترین اتفاق سنگنوردی ایران بود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: بهترین اتفاق سال گذشته، طلای رضا علیپور در بازی‌های آسیایی و طلا و برنز محمد صفدریان و محسن بهشیران در قهرمانی جهان بود.

رضا زارعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی سنگنوردی در سال گذشته، اظهار کرد: روزهای اوج سنگنوردی ایران کسب مدال طلای رضا علیپور در بازی‌های آسیایی هانگژو بود و توانست مدال جاکارتا را در هانگژو تکرار کند و این موضوع برای ما خیلی ارزشمند بود. همچنین در مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان در کانادا نیز توانستیم به دو مدال طلا و برنز برسیم و ضمن آنکه تیم ملی به کاپ آسیا هم اعزام شد.

علیپور شانس نخست کسب سهمیه المپیک است

وی عنوان کرد: در یکسال گذشته ورزشکاران ما تلاش کردند تا ورودی مسابقات انتخابی المپیک را کسب کنند و سه سنگنورد ما توانستند این ورودی را بگیرند و امسال باید در شانگهای چین و بوداپست مجارستان برای کسب سهمیه حضور یابند. علیپور نزدیک به چهار ماه است که در اردو حضور دارد و شانس اول برای کسب سهمیه است.

رکابی برای کسب سهمیه با تیم ملی سنگنوردی آلمان تمرین کرد

رئیس فدراسیون کوهنوردی یادآور شد: علیپور آمادگی جسمانی بالا و ثبات بدنی خوبی دارد و اواخر فروردین امسال در جام جهانی چین شرکت می‌کند. الناز رکابی به عنوان دومین سنگنورد در انتخابی المپیک حضور می‌یابد و شانس بالایی دارد. او سال گذشته در اردوی تمرینی با ورزشکاران و مربی تیم ملی سنگنوردی آلمان در مونیخ تمرین کرد و دو مسابقه تدارکاتی در شانگهای و فوجیان چین در پیش دارد.

وی ادامه داد: مهیا دارابیان نفر سومی است که می‌تواند سهمیه المپیک را کسب کند. او تمرینات اختصاصی را در زنجان دنبال می‌کند. دارابیان هم به مسابقات تدارکاتی و جهانی فوجیانگ چین اعزام می‌شود و امیدوارم در مسابقات انتخابی المپیک حضور یابد و به سهمیه برسد.

زارعی: طلای علیپور بهترین اتفاق سنگنوردی ایران بود

در سال گذشته خیلی به اهداف خود نرسیدیم
زارعی خاطرنشان کرد: فعالیت فدراسیون‌های ورزشی تابع اعزام‌ها و رقابت‌های برون‌مرزی است. به دلیل نرخ ارز از برخی اعزام‌ها بازماندیم. از این منظر هم از بسیاری فعالیت‌ها در زمینه استعدادیابی در تیم‌های پایه جاماندیم و به اهداف خود نرسیدیم. به صورت گلخانه‌ای ما نتایج خوبی در سال گذشته گرفتیم اما به اهداف آینده‌نگری فدراسیون نرسیدیم.

وی اضافه کرد: در سال جدید ورزشکاران ما به بازی‌های زمستانی آسیا در چین و بازی‌های آسیایی، مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی اعزام می‌شوند. در یخ‌نوردی با توجه به نتایجی که بچه‌ها در مسابقات قهرمانی جهان سوئیس و کانادا گرفتند، سعی می‌کنیم تیمی بهتر و جوان‌تر به قهرمانی آسیا اعزام کنیم. امیدوارم بتوانیم در کره‌جنوبی نتیجه خوبی بگیریم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی‌و صعودهای ورزشی گفت: بهترین اتفاق سال گذشته کسب مدال طلای رضا علیپور در بازی‌های آسیایی و طلا و برنز محمد صفدریان و محسن بهشیران در مسابقات قهرمانی جهان و کسب چند مدال در رده نونهالان بود. فدراسیون کوهنوردی چیزی به عنوان بدترین اتفاق نداشت و تمامی رقابت‌ها برای ما شیرین و خاطره انگیز بود. امیدوارم ۱۴۰۳ برای ورزش ما خوب باشد و سالی پر از پارش باران و پربرکت باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha